ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شيوا نظرآهاری کانديدای جايزه نتيزن ۲۰۱۳ شد

<p>شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر زندانی در ايران از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز، کانديدای جايزه نتيزن ۲۰۱۳ شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش کمتيه گزارشگران حقوق بشر، شيوا نظرآهاری يکی از ۹ روزنامه&zwnj;نگار٬ وبلاگ&zwnj;نويس و فعال عرصه مجازی در سراسر جهان است که برای دريافت جايزه نتيزن نامزد شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين جايزه هر ساله در تاريخ ۱۲ مارس به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با سانسور مجازی اعطا می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شيوا نظر آهاری تاکنون چندين بار بازداشت شده است. اولين بار وقتی که ۱۸ سال داشت و به دليل اين&zwnj;که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۲ همراه با شماری ديگر، در دانشگاه تهران شمع روشن کرده بودند تا ياد قربانيان حمله ۱۱ سپتامبر را زنده کنند بازداشت و به مدت ۴۰ روز در بند ۲۴۰ زندان اوين گذراند تا اين&zwnj;که با وثيقه آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>شيوا نظرآهاری پيش از اين نيز در ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۹، برنده جايزه تئودور هکر برای &quot;گزارش اينترنتی شجاعانه درباره نقض حقوق بشر&quot; شد</p> </blockquote> <p>وی بار ديگر ۲۷ مرداد ۱۳۸۳ دستگير شد، زمانی که در تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، شرکت کرد. اين تجمع برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به موقعيت زندانيان سياسی برگزار شده بود و بعضی از فعالان جزوه&zwnj;هايی حاوی شرايط زندانيان را پخش می&zwnj;کردند. نظرآهاری مجدداْ پس از ۲۰ روز بازداشت با قرار وثيقه آزاد شد اما پس از آن به همين دليل به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين فعال حقوق بشر، سومين بار ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، چند روز پس از نتايج بحث&zwnj;برانگيز انتخابات رياست&zwnj;جمهوری، دوباره بازداشت و۱۰ شهريور با قرار وثيقه آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نظرآهاری ۲۹ آذر ۱۳۸۸ زمانی که در اتوبوس همراه فعالان ديگر قصد شرکت در مراسم تشييع جنازه آيت&zwnj;الله منتظری از مراجع تقليد را داشت، برای چهارمين بار بازداشت شد. وی در ابتدای اين بازداشت در اعتراض به دستگيری خود دست به اعتصاب غذای خشک زد و بر اثر وخامت وضع جسمی به بهداری زندان اوين منتقل شد. اين فعال حقوق بشر بيش از دو ماه در سلول&zwnj;های انفرادی نگه داشته شد و پس از ۹ ماه در شهريورماه سال ۸۹ با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مدتی بعد وی به اتهام &quot;محاربه (دشمنی با خدا)، تبليغ عليه نظام و تجمع غيرقانونی به قصد برهم زدن امنيت ملی&quot; به چهار سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. شيوا نظرآهاری ۱۸ شهريورماه ۱۳۹۱ خود را برای گذراندن دوران حبس به زندان اوين معرفی کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شيوا نظرآهاری پيش از اين نيز در ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۹، برنده جايزه تئودور هکر برای &quot;گزارش اينترنتی شجاعانه درباره نقض حقوق بشر&quot; شد. اين جايزه به افتخار تئودور هکر، فيلسوف، نويسنده و منتقد فرهنگی ضد نازی نام&zwnj;گذاری شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر زندانی در ايران از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز، کانديدای جايزه نتيزن ۲۰۱۳ شد.

به گزارش کمتيه گزارشگران حقوق بشر، شيوا نظرآهاری يکی از ۹ روزنامه‌نگار٬ وبلاگ‌نويس و فعال عرصه مجازی در سراسر جهان است که برای دريافت جايزه نتيزن نامزد شده‌اند.

اين جايزه هر ساله در تاريخ ۱۲ مارس به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با سانسور مجازی اعطا می‌شود.

شيوا نظر آهاری تاکنون چندين بار بازداشت شده است. اولين بار وقتی که ۱۸ سال داشت و به دليل اين‌که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۲ همراه با شماری ديگر، در دانشگاه تهران شمع روشن کرده بودند تا ياد قربانيان حمله ۱۱ سپتامبر را زنده کنند بازداشت و به مدت ۴۰ روز در بند ۲۴۰ زندان اوين گذراند تا اين‌که با وثيقه آزاد شد.

شيوا نظرآهاری پيش از اين نيز در ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۹، برنده جايزه تئودور هکر برای "گزارش اينترنتی شجاعانه درباره نقض حقوق بشر" شد

وی بار ديگر ۲۷ مرداد ۱۳۸۳ دستگير شد، زمانی که در تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، شرکت کرد. اين تجمع برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به موقعيت زندانيان سياسی برگزار شده بود و بعضی از فعالان جزوه‌هايی حاوی شرايط زندانيان را پخش می‌کردند. نظرآهاری مجدداْ پس از ۲۰ روز بازداشت با قرار وثيقه آزاد شد اما پس از آن به همين دليل به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.

اين فعال حقوق بشر، سومين بار ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، چند روز پس از نتايج بحث‌برانگيز انتخابات رياست‌جمهوری، دوباره بازداشت و۱۰ شهريور با قرار وثيقه آزاد شد.

نظرآهاری ۲۹ آذر ۱۳۸۸ زمانی که در اتوبوس همراه فعالان ديگر قصد شرکت در مراسم تشييع جنازه آيت‌الله منتظری از مراجع تقليد را داشت، برای چهارمين بار بازداشت شد. وی در ابتدای اين بازداشت در اعتراض به دستگيری خود دست به اعتصاب غذای خشک زد و بر اثر وخامت وضع جسمی به بهداری زندان اوين منتقل شد. اين فعال حقوق بشر بيش از دو ماه در سلول‌های انفرادی نگه داشته شد و پس از ۹ ماه در شهريورماه سال ۸۹ با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.

مدتی بعد وی به اتهام "محاربه (دشمنی با خدا)، تبليغ عليه نظام و تجمع غيرقانونی به قصد برهم زدن امنيت ملی" به چهار سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. شيوا نظرآهاری ۱۸ شهريورماه ۱۳۹۱ خود را برای گذراندن دوران حبس به زندان اوين معرفی کرد.

شيوا نظرآهاری پيش از اين نيز در ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۹، برنده جايزه تئودور هکر برای "گزارش اينترنتی شجاعانه درباره نقض حقوق بشر" شد. اين جايزه به افتخار تئودور هکر، فيلسوف، نويسنده و منتقد فرهنگی ضد نازی نام‌گذاری شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.