ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران آب آشامیدنی در یزد

<p>مردم ورزنه اصفهان ۹ اسفند ۱۳۹۱ در اعتراض به کمبود آب و انتقال حق&zwnj;آبه&zwnj;شان به استان یزد با نیروهای ویژه درگیر شدند. معترضان سه دستگاه اتوبوس حامل نیروی ویژه را به آتش کشیدند. پیش از آن هم کشاورزان ورزنه و توابع لوله انتقال آب به یزد را شکسته بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مردم ورزنه و توابع یک بار دیگر هم دستگاه پمپاژ آب زاینده&zwnj;رود به یزد را با لودر از بین بردند. این لوله به قطر یک و نیم متر است و به یک رودخانه زیرزمینی شباهت دارد که آب زاینده&zwnj;رود را به استان یزد انتقال می&zwnj;دهد.<br /> اکنون هم&zwnj;وطنان ما در استان یزد با مشکل بی&zwnj;آبی مواجه شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <table align="left" border="0" cellpadding="1" cellspacing="1" style="width: 230px;"> <tbody> <tr> <td> <p class="rtecenter">●در همین زمینه:</p> <p class="rtecenter"><a href="#http://radiozamaneh.com/video/24892">شورش کشاورزان اصفهان</a></p> <p class="rtecenter"><a href="#http://radiozamaneh.com/news/iran/2013/02/28/24895">درگيری کشاورزان اصفهان </a></p> <p class="rtecenter"><a href="#http://radiozamaneh.com/news/iran/2013/02/28/24895">با نيروهای انتظامی</a></p> <p>&nbsp;</p> </td> </tr> </tbody> </table> <p>مشکل بی&zwnj;آبی از مشکلات زیست&zwnj;محیطی در این نواحی به شمار می&zwnj;آید. تا ۱۳سال پیش در این نواحی بحران آب آشامیدنی وجود نداشت. اما با دخالت دولت و انتقال آب استان کهکیلویه و بویر احمد به اصفهان و انتقال آب زاینده&zwnj;رود به استان یزد مشکلات آغاز شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در تصاویری که مسعود ساکی از جیره&zwnj;بندی آب آشامیدنی در یزد تهیه کرده، ابعاد این مشکل اندکی نمایان می&zwnj;گردد. انتشار این تصاویر در رسانه&zwnj;های وابسته به دولت در حالی روی می&zwnj;دهد که فیلم درگیری کشاورزان اصفهانی با مأموران یگان ویژه در رسانه&zwnj;های اپوزیسیون بازتاب گسترده&zwnj;ای یافت. در این میان بحث &laquo;کشاورزان عدالت&zwnj;خواه اصفهانی&raquo; یا &laquo;یزدی&zwnj;های تشنه&zwnj;لب&raquo; هر دو فقط بخشی از واقعیت را نمایان می&zwnj;سازد. بخش عمده&zwnj;تر واقعیت بی&zwnj;کفایتی دولت در حل بحران&zwnj;های منطقه&zwnj;ای&zwnj;ست. یکی از پیامدهای این بی&zwnj;کفایتی را در آینه تصاویر مسعود ساکی از جیره&zwnj;بندی آب آشامیدنی در یزد می&zwnj;بینیم.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مردم ورزنه اصفهان ۹ اسفند ۱۳۹۱ در اعتراض به کمبود آب و انتقال حق‌آبه‌شان به استان یزد با نیروهای ویژه درگیر شدند. معترضان سه دستگاه اتوبوس حامل نیروی ویژه را به آتش کشیدند. پیش از آن هم کشاورزان ورزنه و توابع لوله انتقال آب به یزد را شکسته بودند.

مردم ورزنه و توابع یک بار دیگر هم دستگاه پمپاژ آب زاینده‌رود به یزد را با لودر از بین بردند. این لوله به قطر یک و نیم متر است و به یک رودخانه زیرزمینی شباهت دارد که آب زاینده‌رود را به استان یزد انتقال می‌دهد.
اکنون هم‌وطنان ما در استان یزد با مشکل بی‌آبی مواجه شده‌اند.

مشکل بی‌آبی از مشکلات زیست‌محیطی در این نواحی به شمار می‌آید. تا ۱۳سال پیش در این نواحی بحران آب آشامیدنی وجود نداشت. اما با دخالت دولت و انتقال آب استان کهکیلویه و بویر احمد به اصفهان و انتقال آب زاینده‌رود به استان یزد مشکلات آغاز شد.

در تصاویری که مسعود ساکی از جیره‌بندی آب آشامیدنی در یزد تهیه کرده، ابعاد این مشکل اندکی نمایان می‌گردد. انتشار این تصاویر در رسانه‌های وابسته به دولت در حالی روی می‌دهد که فیلم درگیری کشاورزان اصفهانی با مأموران یگان ویژه در رسانه‌های اپوزیسیون بازتاب گسترده‌ای یافت. در این میان بحث «کشاورزان عدالت‌خواه اصفهانی» یا «یزدی‌های تشنه‌لب» هر دو فقط بخشی از واقعیت را نمایان می‌سازد. بخش عمده‌تر واقعیت بی‌کفایتی دولت در حل بحران‌های منطقه‌ای‌ست. یکی از پیامدهای این بی‌کفایتی را در آینه تصاویر مسعود ساکی از جیره‌بندی آب آشامیدنی در یزد می‌بینیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.