ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک خانواده مهاجر ايرانی تابعيت افغانستان را به‌دست آورد

<p>شورای وزيران افغانستان با درخواست کسب تابعيت يک خانواده فراری ايرانی موافقت نمود و به آنان شهروندی اين کشور را اعطا کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين خانواده شش نفری که از شهرستان پاوه استان کردستان هستند، از ۱۳ سال پيش در افغانستان زندگی می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رفيع فردوس، سخنگوی اداره امور و دبير خانه شورای وزيران افغانستان گفت اين شورا درخواست اين خانواده ايرانی را پذيرفته است و دستور داده است تا به آن&zwnj;ها شناسنامه افغانستان داده شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سعدی خالدی که در اواخر رژيم طالبان با طيبه نصری(همسر) و خاصيه عزيزی( مادر) به دليل&quot; فشار و تهديد&quot; از ايران فرار کرده است اکنون دو فرزند پسر و يک دختر دارد و در کابل زندگی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت: &quot;در زمان طالبان به ما شناسنامه داده بودند اما پس از سقوط طالبان و روی کار آمدن حکومت جديد، گفتند که اين شناسنامه&zwnj;ها اعتبار ندارد و ما مجبور شديم دوباره درخواست کسب تابعيت خود را ارائه کنيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>دولت افغانستان اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۰۰ شهروند ايرانی که از ايران گريخته&zwnj;اند در شهرهای مختلف اين کشور به&zwnj;سر می&zwnj;برند</p> </blockquote> <p>سعدی خالدی گفت پنج سال پيش و پس از هشت سال زندگی در شهر هرات (هم&zwnj;مرز با ايران) با خانواده&zwnj;اش به کابل آمد و اين شهر را برای زندگی برگزيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خالدی گفت: &quot;ما ابتدا به کميسيون رسيدگی به شکايات دولت مراجعه کرديم آن&zwnj;ها ما را به نهادهای مختلف معرفی کردند تا مشکل ما را بررسی کنند و سرانجام دو هفته پيش وزارت دادگستری گفت که با کميسيونی مرکب از نمايندگان وزارت خارجه، امنيت ملی و اداره ثبت و احوال قضيه شما را بررسی کرده&zwnj;ايم و برای طی مرحله نهايی به شورای وزيران فرستاده&zwnj;ايم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مرد جوان با خوشحالی گفت شب دوشنبه از طريق تلويزيون ملی افغانستان باخبر شد که دولت با درخواست کسب تابعيت آن&zwnj;ها موافقت کرده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سعدی در همين حال گفت که مسئولان دولتی گفته&zwnj;اند طبق قانون، سه فرزند وی که هر سه زير ۱۶ سال سن دارند نيز می&zwnj;توانند شناسنامه افغانستان را دريافت کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سعدی خالدی، طی سال&zwnj;های اخير در برخی از فعاليت&zwnj;های مدنی سياسی عليه دولت ايران نيز شرکت داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی سه سال پيش و در پی انتخابات جنجال&zwnj;برانگيز رياست جمهوری ايران که به اعتراضات گسترده و خشونت کشيده شد، تظاهراتی اعتراضی عليه حکومت ايران در کابل به&zwnj;راه انداخت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دولت افغانستان اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۰۰ شهروند ايرانی که از ايران گريخته&zwnj;اند در شهرهای مختلف اين کشور به&zwnj;سر می&zwnj;برند اما اين نخستين بار است که به درخواست تابعيت يک خانواده ايرانی، جواب مثبت داده می&zwnj;شود.</p>

شورای وزيران افغانستان با درخواست کسب تابعيت يک خانواده فراری ايرانی موافقت نمود و به آنان شهروندی اين کشور را اعطا کرد.

اين خانواده شش نفری که از شهرستان پاوه استان کردستان هستند، از ۱۳ سال پيش در افغانستان زندگی می‌کنند.

رفيع فردوس، سخنگوی اداره امور و دبير خانه شورای وزيران افغانستان گفت اين شورا درخواست اين خانواده ايرانی را پذيرفته است و دستور داده است تا به آن‌ها شناسنامه افغانستان داده شود.

سعدی خالدی که در اواخر رژيم طالبان با طيبه نصری(همسر) و خاصيه عزيزی( مادر) به دليل" فشار و تهديد" از ايران فرار کرده است اکنون دو فرزند پسر و يک دختر دارد و در کابل زندگی می‌کند.

وی گفت: "در زمان طالبان به ما شناسنامه داده بودند اما پس از سقوط طالبان و روی کار آمدن حکومت جديد، گفتند که اين شناسنامه‌ها اعتبار ندارد و ما مجبور شديم دوباره درخواست کسب تابعيت خود را ارائه کنيم."

دولت افغانستان اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۰۰ شهروند ايرانی که از ايران گريخته‌اند در شهرهای مختلف اين کشور به‌سر می‌برند

سعدی خالدی گفت پنج سال پيش و پس از هشت سال زندگی در شهر هرات (هم‌مرز با ايران) با خانواده‌اش به کابل آمد و اين شهر را برای زندگی برگزيد.

خالدی گفت: "ما ابتدا به کميسيون رسيدگی به شکايات دولت مراجعه کرديم آن‌ها ما را به نهادهای مختلف معرفی کردند تا مشکل ما را بررسی کنند و سرانجام دو هفته پيش وزارت دادگستری گفت که با کميسيونی مرکب از نمايندگان وزارت خارجه، امنيت ملی و اداره ثبت و احوال قضيه شما را بررسی کرده‌ايم و برای طی مرحله نهايی به شورای وزيران فرستاده‌ايم."

اين مرد جوان با خوشحالی گفت شب دوشنبه از طريق تلويزيون ملی افغانستان باخبر شد که دولت با درخواست کسب تابعيت آن‌ها موافقت کرده است. 

سعدی در همين حال گفت که مسئولان دولتی گفته‌اند طبق قانون، سه فرزند وی که هر سه زير ۱۶ سال سن دارند نيز می‌توانند شناسنامه افغانستان را دريافت کنند.

سعدی خالدی، طی سال‌های اخير در برخی از فعاليت‌های مدنی سياسی عليه دولت ايران نيز شرکت داشته است.

وی سه سال پيش و در پی انتخابات جنجال‌برانگيز رياست جمهوری ايران که به اعتراضات گسترده و خشونت کشيده شد، تظاهراتی اعتراضی عليه حکومت ايران در کابل به‌راه انداخت.

دولت افغانستان اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۰۰ شهروند ايرانی که از ايران گريخته‌اند در شهرهای مختلف اين کشور به‌سر می‌برند اما اين نخستين بار است که به درخواست تابعيت يک خانواده ايرانی، جواب مثبت داده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیخ

    مبارکه. ممنون از دولت افغانستان به خاطر این حرکت بشر دوستانه.

  • کاربر مهمان

    شما که فارسی می نویسید و فارسی دا ن هستید ، لابد می دانید که واژه ی « فراری» برای افرادی استفاده می شود که اتهام خاصی دارند و از چنگ قاون گریخته اند. این خانواده ، ظاهرا مهاجر یا پناهنده بوده اند، نه فراری .

  • کاربر مهمان سعدی

    سلام قبل از همه بی نهایت ممنونم تشکری مینمایم از تمام افراد و ارگانهای که در این راستا ما ها را در مدت بیش از 13 سال تحمل و یاری نموده اند بخصوص از وزارت محترم عدلیه اداره امور وزارت داخله وخارجه امنیت ملی شورای وزیران و سپاسگذاری خاص از ریاست جمهوربخاطر اعطای تابعیت بما در مورد کلمه فراری تلخ میباشد اما شاید بدانند از دست کی و چرا فرار با احترام سعدی خالدی