ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هوشمند علیپور پس از تبرئه از اتهام منجر به اعدام، به ۳۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

هوشمند علیپور پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به خاطر اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود. این حکم توسط دیوان عالی کشور نقض و جهت محاکمه مجدد به شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج به عنوان شعبه هم عرض ارجاع داده شده بود.

دادگاه انقلاب سنندج هوشمند علیپور، زندانی سیاسی کرد که پیشتر به اعدام محکوم شده بود را پس از محاکمه مجدد در شعبه ۲ این دادگاه به ۳۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. به تایید خانواده علیپور، حکم اعدام او براساس اعترافات زیر شکنجه این زندانی، صادر شده بود.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) بر اساس این حکم که به وکیل مدافع او ابلاغ شده است، هوشمند علیپور از اتهام بغی تبرئه و به ۳۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. اتهامی که این دادگاه برپایه آن رای خود را صادر کرده است، مشخص نیست.

هوشمند علیپور پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به خاطر اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود. این حکم توسط دیوان عالی کشور نقض و جهت محاکمه مجدد به شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج به عنوان شعبه هم عرض ارجاع داده شده بود.

هژار علیپور، برادر هوشمند علیپور هم شب گذشته خبر تبرئه او از اتهام بغی را تایید کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

یک منبع مطلع به هرانا گفته این زندانی کرد از این ۳۸ ماه حبس تاکنون ۲۷ ماه را سپری کرده است و وکلای پرونده به دنبال آن هستند که هر چه زودتر و طی ۲ ماه آینده او را آزاد کنند.

هوشمند علیپور از شهروندان کُرد ساکن شهرستان سقز است که به‌همراه یکی از دوستانش به ‌نام محمد استادقادر، روز ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ در جاده سقز به بانه توسط نیروهای امنیتی به ظن «مشارکت در حمله نظامی به یک پایگاه امنیتی» و به اتهام عضویت در «حزب آزادی کردستان» بازداشت شدند.

پس از بازداشت این دو شهروند کُرد، صداوسیمای جمهوری اسلامی فیلمی از اعترافات اجباری آنها را پخش کرد. سازمان عفو بین‌الملل در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۹۷ با انتشار بیانیه‌ای با توجه به ماهیت ادعاهای وزارت اطلاعات و اعترافات تلویزیونی پخش شده از این دو زندانی سیاسی، درباره احتمال صدور حکم اعدام علیه آنها ابراز نگرانی کرده بود. هوشمند علیپور و محمد استادقادر اما اوایل دی‌ ماه ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ترتیب به اعدام و پنج سال حبس محکوم شدند.

هژار علیپور پیش از این گفته بود برادرش در حالی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام بغی، عضویت در حزب یا گروه مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام به اعدام محکوم شده که زیر شکنجه، تهدید و فشار مجبور به اعتراف اجباری شده است. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.