ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود محموله جدید بنزین ایران به آب‌های ونزوئلا

اولین نفتکش از سه‌نفتکش حامل محموله بنزین ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد. این نفتکش که حامل حدود ۲۷۰هزار بشکه بنزین است در تأسیسات نفتی دولتی ونزوئلا در بندر ال پالیتو پهلو خواهد گرفت.

اولین نفتکش از سه‌نفتکش ایران وارد آبهای ونزوئلا شد. این نفتکش که حامل حدود ۲۷۰هزار بشکه بنزین است در پالایشگاه دولتی ونزوئلا در بندر ال پالیتو پهلو خواهد گرفت.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

خبرگزاری رویترز از ورود اولین نفتکش از سه نفتکش حامل بنزین ایران به آب‌های ونزوئلا خبر داد.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی پایگاه تحلیلی رفینیتیو ایکان (Refinitiv Eikon) کشتی «فارست» (Forest) با پرچم ایران دوشنبه ۲۸ سپتامبر / ۷ مهر حدود ساعت ۸:۰۵ دقیقه صبح به وقت محلی وارد منطقه اقتصادی ویژه ونزوئلا شده تا ساعاتی بعد در سکوی تأسیسات نفتی دولتی ونزوئلا در بندر ال‌ پالیتو پهلو بگیرد.

این نفتکش حامل نزدیک به ۲۷۰ هزار بشکه بنزینی است که در خاورمیانه بارگیری شده است.

دو نفتکش دیگر به نام‌های «فاکسُن» (the Faxon) و «فورچون» (the Fortune)  نیز در مسیر مشابه‌ به سمت ونزوئلا در حرکت‌اند و برآورد می‌شود در اوایل اکتبر به مقصد برسند.

این نفتکش‌ها در ماه مه / خرداد سال جاری نیز به همراه دو نفتکش «کلاول» و «پتونیا» محموله بنزین و مشتقات نفتی ایران را از بندر رجایی به ونزوئلا حمل کردند.

به‌رغم این‌که ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار دارند، براساس گزارش‌ها نفتکش «فارست» بدون هیچ مداخله‌ای از اقیانوس اطلس و دریای کارائیب عبور کرده است.

پیش از این در مرداد سال جاری آمریکا اعلام کرد چهار نفتکش ایرانی با نام‌های لونا، پاندی، برینگ و بِلا را که حامل بنزین بودند و از بنادر ایران به مقصد ونزوئلا حرکت می‌کردند توقیف کرده و نفتکش‌ها را به هیوستون هدایت کرده است. پس از آن به‌رغم تکذیب حجت سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا و حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دوشنبه ۲۷ مرداد تأیید کرد که چهار نفتکشی که ایالات متحده آمریکا در مسیر ونزوئلا توقیف کرده، حامل بنزین بارگیری شده در ایران بوده‌اند. زنگنه گفت:

«محموله این نفتکش‌ها از ایران بارگیری شده بود ولی نه کشتی‌ها و نه محموله آنها متعلق به ایران نبود چون بنزین ارسالی پیشتر به مشتری فروخته و وجه آن نیز تسویه شده بود.»

ونزوئلا درحالی از ایران بنزین می‌خرد که خود دارای پالایشگاه‌هایی با ظرفیت تولید بیش از ۱,۳ میلیون بشکه سوخت در روز است. خبرگزاری رویترز اما پیشتر اعلام کرده بود فعالیت این پالایشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ به‌خاطر مشکلاتی اعم از قطعی برق و کمبود قطعات یدکی به زیر ۲۰ درصد ظرفیت رسیده است. برخی گزارش‌ها نیز این رقم را ۱۰ درصد و عامل آن را تحریم‌های آمریکا اعلام کرده‌اند.

ایران و ونزوئلا در سال جاری تبادلات اقتصادی خود را گسترش داده‌اند اما جزئیات دقیق آن مشخص نیست.

سفارت ایران در کاراکاس اوایل شهریور ادعا کرد ایران در مقابل بنزین، انبه و آناناس دریافت کرده است. پس از آن اما رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی معاوضه بنزین با آناناس و انبه را تکذیب کرد و گفت بخش خصوصی مواد غذایی همچون چیپس، پفک و ... به ونزوئلا صادر کرده و ممکن است در مقابل اقلامی همچون انبه و آناناس وارد شده باشد.

یحیی رحیم صفوی، مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۶ مهر گفت ایران در مقابل صادرات بنزین به ونزوئلا از این کشور طلا دریافت کرده و «با هواپیما شمش‌های طلا را به ایران انتقال داده است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.