ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین دهقان در جمع یک تشکل سیاسی اصولگرا: ایران به «نظام» و «اقتدار» احتیاج دارد

یک روز پس از تایید نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰، حسین دهقان از سرداران سپاه پاسداران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی در یک تشکل سیاسی اصولگرایان حاضر شد. او در نخستین قدم با مذاکره ایران و ایالات متحده آمریکا مخالفت کرده است.

گزارش‌ها از حضور حسین دهقان، از سرداران سپاه پاسداران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی در یک تشکل سیاسی اصولگرایان، یک روز پس از تایید نامزدی او در انتخابات ۱۴۰۰ خبر می‌دهند. این سردار سپاه که شخصی «دارای اقتدار کاریزماتیک» و «توان تعامل با رهبر» معرفی شده است، در نخستین قدم با مذاکره ایران و ایالات متحده آمریکا مخالفت کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

خبرگزاری فارس دوشنبه هفتم مهر به نقل از علیرضا خجسته‌پور، قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از حضور سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در دولت دهم، از فرماندهان سپاه پاسداران و مشاور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در صنایع دفاعی در نشست هفتگی شورای مرکزی این تشکل سیاسی خبر داده است. جامعه اسلامی مهندسین، یکی از احزاب اصولگراست که ریاست آن را محمدرضا باهنر برعهده دارد.

حسین دهقان یکشنبه ششم مهر، یک روز پیش از این نشست در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم (نزدیک به سپاه پاسداران) نامزدی خود را برای  انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تایید کرد و گفت:

«با قدرت خواهم آمد و معتقدم باید مردم را از این وضعیت فعلی نجات داد».

او که پیشتر به عنوان وزیر دفاع در دولت یازدهم حضور داشته، در این نشست از رویکرد سیاست خارجی دولت حسن روحانی انتقاد و همسو با رهبر ایران با مذاکره با واشنگتن مخالفت کرده‌ و خواستار ایجاد یک «قرارگاه» در مقابل «دنیا» شده است. حسین دهقان گفته:  

«سیاست خارجی‌مان فقط دو نقطه را می‌بیند، آمریکا و سازمان ملل، و از سایر دنیا دور است. ما ۱۲ سال در تحریم دنیا بوده‌ایم و هر چیزی را که به عنوان زیرساخت کنترل تحریم بوده است آنها درست کرده‌اند و ما  با آنها آشنا نیستیم. لذا باید قرارگاهی بزنیم و کسی در صدر آن بایستد و بدانیم برای بیمه، بانک و فروش نفت و دریافت پول چه کنیم. آمریکایی‌ها همواره همه چیز از ما گرفته‌اند اما چیزی به ما نداده‌اند. لذا مذاکره با امریکائی ها منفعتی برای ما ندارد».

مشاور علی خامنه‌ای در ادامه این نشست مدعی شده ایران در شرایط کنونی تنها به «رهبری» خامنه‌ای و قانون اساسی و آنچه او «نظام و اقتدار» خوانده نیاز دارد. حسین دهقان گفته:‌

«من چندین سال با رهبر انقلاب کار کرده‌ام. امکان ندارد شما بخواهید کار درستی را انجام دهید و آقا نخواهند حمایت کنند. باورم این است که با همین قانون اساسی و رهبری آقا می‌توان مشکلات کشور را حل کرد. یادمان باشد که کشور امروز به دو چیز نیاز دارد؛ نظام و اقتدار».

روزنامه اعتماد در پوشش حضور حسین دهقان در این تشکل سیاسی اصولگرایان نوشته: او«سعی کرده با استفاده از چند عدد و رقم درباره رشد اقتصادی و نرخ توسعه، خود را در عین حال چهره‌ای آشنا به مباحث اقتصادی نشان دهد».

با نزدیک‌تر شدن انتخابات ۱۴۰۰ و با نظر به توافق ضمنی اصولگرایان بر سر روی‌کار آوردن یک رئیس جمهوری نظامی، سردار حسین دهقان بیش از پیش به عنوان «کاندیدای اصلح» مطرح می‌شود. پیش از این نیز حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در گفت‌وگو با ماهنامه اندیشه پویا، گفته بود حسین دهقان «از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیرو‌های مسلح برخوردار است» و مهم‌ترین نقطه مثبت در شخصیت او همین «اقتدار کاریزماتیک» است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان و ایران به سرنگونی سریعتر چا نیازمندست

    جهان و ایران به سرنگونی سریعتر چا نیازمندست غیرت و همت قدرتهای سکولار و همراهی و همصدایی مردم ایرانی داخل و خارج برای حمله نظامی فوری به مراکز سرکوب، میتواند در عرض چند روز تا چند هفته بساط حکومت ظلم و جنایت ولایی از سر ایران و جهان بردارد، فقط جسارت میخواهد و از توهمات مذاکره، توافق، مماشات، توهم مبارزه مدنی با حکومتی ولایی جانی که جواب صدای اعتراض مردم را با گلوله و زندان میدهد! چهل و اندی سال گذشت، تا به کی میخواهند نسل سوزی و فرصت سوزی کنند، دیدید که داعش و طالبان و صدام قذافی آخر سر با حمله نظامی و قوه قهره سرنگون شدند، علت مصائب بعدی احمال نیورهای داخلی در اتحاد و همچنین شرارت پسمانده های خائن به سکولاریسم بلوک شرق و امثال همین جمهوری اسلامی ولایی ضد بشری است. میخواهید باور کنید و یا نه، بنظرم نقش اصلی در مصائب مردم کشورهای پس سقوط دیکتاتوریهای مذهبی و نژادپرست در کشورهایی نظیر افغانستان و عراق و لیبی امثل جمهوری اسلامی است. اگر اول جمهوری اسلامی در دهه 1990 میلادی هدف و براندازی میکردند اساس مصائب کنونی در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، یمن و بسیاری جاها نبود، حتی ونزوئیلا ! الان هم در آذربایجان و ارمنستان و چند جای دیگر جمهوری اسلامی ضد بشری مثل بقیه جاها جنگ نیابتی و حواس پرتی ایجاد میکند تا حمله ابرقدرتها و متحدانش بخود نظام منحوش بشری پرت و منحرف کند! تا کی میخواهید حقیقت قبول و به مردم بازگو کنید؟! باز هم از ترس تهمت جنگ طلبی کامنت منتشر نمیکنید؟!