ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نایب‌رئیس مجلس: تا ۴۵ روز دیگر مدیریت جدید در هفت‌تپه جایگزین می‌شود

علی نیکزاد همچنین وعده داد که معوقات مزدی کارگران تا ۱۵ مهر پرداخت خواهد شد. یک کانال تلگرامی کارگران نیز از اخراج ۵۰ مدیر بازنشسته این شرکت خبر داد.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تا یک ماه و نیم دیگر، قرارداد مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه با مالکان خصوصی آن فسخ و مدیریت جدیدی جایگزین خواهد شد. یک کانال تلگرامی کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز در پی این خبر از اخراج ۵۰ مدیر بازنشسته این شرکت خبر داد.

سخنرانی یوسف بهمنی فعال کارگری در چهل و ششمین روز از اعتراض‌های نیشکر هفت‌تپه، پنج‌شنبه ۹ مرداد

کانال تلگرامی «هفت‌تپه ــ کانال مستقل کارگران» پنج‌شنبه ۱۰ تیر در پستی از اخراج ۵۰ مدیر بازنشسته و به گفته این کانال، «همدست اختلاس‌گران فاسد» خبر داد:

«بازرس بیمه این موضوع را به شرکت اعلام کرده و قرار شده که امور اداری شرکت لیست این افراد که از شرکت اخراج شده‌اند را تا دو روز آینده به بیمه اعلام کند.»

علی نیکزاد چهارشنبه ۹ مهر پس از نشستی در مجلس درباره وضعیت نیشکر هفت‌تپه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو درباره تغییر مدیریت این مجتمع صنعتی گفت:

«از آنجا که مطابق نظر مسئولان حاضر در جلسه اعم از نمایندگان سازمان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و... متولیان فعلی اهلیت ادامه تصدی و مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را ندارند، مقرر شد؛ تا یک و نیم ماه آینده قرارداد شرکت با آن‌ها فسخ و مدیریت جدید جایگزین شود.»

امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت که محاکمه او به اتهام اختلاس یک و نیم میلیارد دلاری در جریان است، هنوز به طور رسمی مدیرعامل شرکت است و از تریبون رسانه‌های دولتی به دروغ مدعی پرداخت تمام و کمال حقوق کارگران شده است.

نایب‌رئیس دوم مجلس پنج‌شنبه وعده داد که معوقات مزدی کارگران تا ۱۵ مهر پرداخت خواهد شد:

«از آنجا که تاکنون حدود ۳ ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا ۱۵ مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.»

نشست مجلس هشتمین نشستی است که پس از آغاز دور جدید اعتراض‌های هفت‌تپه برگزار شده.

برای بزرگ‌ترشدن تصویر روی آن کلیک کنید

دور جدید اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه از دوشنبه ۲۶ خرداد آغاز شد. مهم‌ترین خواسته‌های کارگران معترض هفت‌تپه پرداخت حقوق‌های معوقه و تمدید دفترچه بیمه، بازگشت به کار کارگران اخراج‌شده، خلع ید فوری از امید اسدبیگی و مهرداد رستمی، دو کارفرمای خصوصی نیشکر هفت‌تپه، بازداشت مدیران فاسد و بازگرداندن پول‌های اختلاس‌شده به کارخانه بود.

اعتصاب سرتاسری پس از ۷۲ روز معلق شد اما بخشی دیگر از کارگران همچنان به اعتصاب ادامه دادند.

نیکزاد درباره ادامه تولید در نیشکر هفت‌تپه نیز وعده داده است که «تا نیمه آبان ماه حداقل ۳ هزار هکتار نیشکر کشت شود» و هشدار داده که «اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود ... و تبعات عدم انجام این مهم با شخص آقای استاندار است.»

جلسه مجلس در «پیگیری حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه» در حالی برگزار شد که در روزهای اخیر هفت کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه با شکایت مدیریت این شرکت به پاسگاه مستقر در هفت‌تپه احضار شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.