ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد جریمه نقدی برای متخلفان پروتکل‌های بهداشتی در ایران

علیرضا زالی می‌گوید اگر وضعیت به همین منوال در تهران ادامه یابد باید منتظر افزایش ۵-۳ برابری آمار مبتلایان و ۱,۵ تا ۳ درصدی میزان مرگ و میرها باشیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از اعمال جریمه برای افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داده و گفته اگر وضعیت به همین منوال در تهران ادامه یابد، باید منتظر افزایش سه تا پنج برابری آمار مبتلایان و ۱,۵ تا سه درصدی میزان مرگ و میرها باشیم.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

علیرضا زالی با اشاره به وضعیت قرمز در شهر تهران گفته در موج دوم و سوم کرونا علاوه بر حساسیت‌زدایی مردم همراهی و حضور برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز کمرنگ شده است.

او گفته بازگشایی‌های مشاغل در واقع باعث رهاسازی بیماری شده و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها را در پی داشته است. این در حالی‌ست که در اثر سفرهای متعدد، برگزاری مراسم عزاداری محرم و بازگشایی زودهنگام مدارس، موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا در ایران نظام درمان را تحت تأثیر قرار داده است.

این تنها تهران نیست که وضعیتش بحرانی‌ست. اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی و ایلام هم در کانون بحران قرار دارند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با تأکید بر لزوم نظارت جدی‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته:

«اعمال جرایم برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یکی از پیشنهادهای ستاد مقابله با کرونای تهران است که پس از تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی خواهد شد.»

به گفته زالی، بر اساس این پیشنهاد در خصوص افرادی که با جان مردم بازی می‌کنند و به رعایت شیوه‌نامه‌ها توجه نمی‌کنند در مرحله اول جریمه نقدی، در مرحله بعدی محرومیت اجتماعی و در مرحله سوم مجازات و جریمه‌های بیشتری اعمال می‌شود.

او تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دانسته و گفته توزیع انبوه واکسن کرونا تا پاییز سال آینده میسر نیست اما پیش‌بینی می‌شود تا اوایل ژانویه یعنی اواسط دی ماه اخبار خوبی در این خصوص شنیده شود.

به گفته زالی، در صورتی که توزیع جهانی واکسن کرونای کارآمد و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی آغاز شود، پیش‌خرید آن از سوی ایران انجام شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود ۲,۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تاکنون گفت نکته مهم این است که مردم بدانند واکسن آنفلوانزا هیچ تأثیری در مصونیت از کرونا ندارد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.