ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران نیمه تعطیل شد

به دنبال بحرانی شدن شیوع کرونا در استان تهران به ویژه پایتخت و افزایش تعداد مراجعان و قربانیان، برخی محدودیت‌ها برای یک هفته به این استان بازگشت.

به دنبال بحرانی شدن شیوع کرونا در استان تهران و به ویژه پایتخت و افزایش تعداد مراجعان و قربانیان، برخی محدودیت‌ها برای یک هفته به این استان بازگشت.

کرونا در ایران: وضع تهران همچنان قرمز است

بر اساس اعلام استانداری تهران، محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.

صبح روز شنبه ۱۲ مهر، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، طی نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران خواستار تصمیم‌گیری قاطع مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا شد. بعد از ظهر روز شنبه، معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو را تشریح کرد.

حمیدرضا گودرزی، درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که امروز به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری‌های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است، گفت: «در ابلاغ امروز با توجه به نامه نهم مهرماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان‌های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.

در این ابلاغیه آمده دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.

همچنین بر برگزار نشدن هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش و شهر بازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همچنین عدم برگزاری نماز جمعه تاکید شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز آخرین آمار کرونا در ایران را اعلام کرد که براساس آن در شبانه‌روز گذشته ۱۷۹ نفر پس از ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. آمار کل جان‌باختگان در ایران را به ۲۶ هزار ۷۴۶ نفر رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۵۲۳ مبتلای جدید شناسایی شده است.

استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند و استا‌ن‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی،سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان،کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان،خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    پلمپ یک دفتر حقوقی در سنندج به دلیل نصب نکردن عکس خامنه‌ای! نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران تحت عنوان اماکن، روز شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹، به محل کار مختار زارعی، از فعالین مدنی شناخته شده سنندج، هجوم برده و اقدام به پلمپ دفتر وی کرده‌اند. نیروهای اطلاعات سپاه پیش‌تر از مختار زارعی خواسته بودند که عکس‌هایی از خمینی و خامنه‌ای را در محل کارش نصب کند که با مخالفت وی روبرو شده بود. ۱۲ نفر در این دفتر حقوقی و مشاوره مشغول فعالیت بوده‌اند که تمامی آنها از سوی نیروهای امنیتی از دفتر بیرون رانده شده‌اند!. مختار زارعی از فعالین مدنی و شناخته شده شهر سنندج است که طی سال‌های گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و چند مرتبه نیز بازداشت شده است. این شهروند سنندجی در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نامه‌ای به خامنه ای نوشته و در آن بر ضرورت انجام تغییر روش‌ها و‌ سیاست‌ها به منظور استقرار دموکراسی تاکید کرده بود.