ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افت همزمان بورس، سکه و دلار

شاخص بورس بعد از یک روز افزایش دوباره کاهشی شد. نرخ دلار تا ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد و سکه یک میلیون تومان ارزان شد.

شاخص بورس تهران دوباره به مسیر نزولی بازگشت. همزمان قیمت سکه نیز نزدیک به یک میلیون تومان کاهش یافت. نرخ دلار هم ۱۰۰۰ تومان ریزش کرد.

بورس تهران در روز یکشنبه سیزدهم مهر دوباره شاهد افت شاخص بود.

بورس تهران که یک روز قبل دوباره در مسیر صعودی قرار گرفته بود در پایان معاملات روز یکشنبه ۱۳ مهر ۲۳ هزار و ۲۱۰ واحد افت کرد تا شاخص کل به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۴۳ واحد افت کند. ۴۴۰ نماد بورسی افت قیمت را تجربه کردند و در مقابل تنها قیمت ۱۳۰ نماد افزایش یافت.

پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی تامین، ملی‌مس ایران، گل‌گهر، چادرملو، و پتروشیمی پارس که از جمله نمادهای «شاخص‌ساز» بورس به شمار می‌روند در معاملات امروز بیشترین سهم در افت شاخص را داشتند.

بورس تهران از آغاز سال جاری رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد اما از مرداد ماه پس از آنکه شاخص کل از مرز ۲ میلیون واحد گذشت، افت کرد. دولت و شورای عالی بورس به منظور حفظ بازار تا به حال ممنوعیت خرید سهام از سوی بانک‌ها را لغو کرده و حقوقی‌ها را به خرید سهام به منظور جلوگیری از ریزش بیشتر موظف کرده‌اند. هیچ یک از این راهکارها اما تا به حال مانع ریزش بیشتر نشده است.

افت سکه و دلار

همزمان با افت شاخص بورس قیمت سکه نیز در بازار تهران یک میلیون تومان کاهش یافت و به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. در معاملات امروز ارزش نیم سکه ٧ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان، ربع سکه ٤ میلیون و ٩٥٠ هزار تومان و سکه یک گرمی ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان گزارش شد.

نرخ دلار نیز برای دومین روز پیاپی کاهش یافت. صرافی ملی نرخ دلار را در پایان معاملات یکشنبه ۲۶ هزار ۹۰۰ تومان برای خرید و ۲۷ هزار تومان برای فروش اعلام کردند که ۹۸۰ تومان از نرخ آغاز معاملات کمتر بود.

نرخ یورو نیز در صرافی بانک‌ها ۹۵۰ تومان نسبت به شروع معاملات کاهش یافت و به ۳۲ هزار تومان برای فروش و ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان برای خرید رسید.

نرخ دلار از آغاز فروردین ماه تا بیش از ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی که بارها کنترل بازار و کاهش نرخ ارز را وعده کرده است، شنبه ۱۲ مرداد افزایش نرخ دلار را ناشی از تحریم‌ها دانست و گفت: «نرخ‌های موجود تعادلی نیست و ناشی از اوج فشار واضعان تحریم هاست و اگر ده‌ها میلیارد دلار ما آزاد شود، این نرخ‌ها باقی نمی‌ماند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.