ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژیلا کرم زاده مکوندی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم، ژیلا مکوندی را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم کرد.

ژیلا کرم زاده مکوندی، شاعر و فعال حقوق بشر توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) یکشنبه ۱۳ مهر از صدور حکم ۶ سال حبس تعزیزی برای ژیلا کرم‌زاده مکوندی، شاعر و فعال حقوق بشر خبر داد.

بر اساس این حکم که توسط  شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم صادر شده است، ژیلا مکوندی به  اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم شده است.

حساب منتسب به او در توییتر نیز این حکم را تایید کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این حکم که پیشتر به صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه دادرسی صادر شده بود، پس از اعتراض مکوندی و برگزاری جلسه دادگاه عیناً تایید شده است. در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» در خصوص این فعال حقوق بشر قابل اجراست.

هرانا به نقل از یک منبع مطلع درباره جلسه دادگاه نوشته است:‌

«جلسه دادگاه به هیچ وجه شبیه به دادگاه نبود و شبیه جلسات بازجویی بود. از طرفی قاضی حرف‌های وکیل پرونده و خانم مکوندی را گوش نمی‌کرد و هر چه ضابط پرونده خواسته بود در جریان جلسه دادگاه رخ داد. نهایتا خانم مکوندی و وکیل مدافع ایشان به رای صادره اعتراض کردند و در انتظار صدور رای نهایی در دادگاه تجدیدنظر خواهند بود.»

ژیلا کرم زاده مکوندی به همراه راحله راحمی پور فعال حقوق بشر در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شدند. نیروهای امنیتی پس از بازداشت مکوندی و راحمی پور، منازل آن‌ها را تفتیش کرده و برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه، تبلت و برخی وسایل شخصی آنها را ضبط کرده و با خود بردند. هر دو با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.