ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیران خارجه اسرائیل و امارات رسماً در برلین دیدار و گفت‌وگو می‌کنند

از زمان عادی‌سازی روابط دو کشور این نخستین دیدار رسمی وزیران خارجه اسرائیل و امارات است.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل و عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی او برای نخستین بار سه شنبه ۶ اکتبر/ ۱۵ مهر در برلین با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد. از زمان عادی‌سازی روابط دو کشور این نخستین دیدار رسمی وزیران خارجه اسرائیل و امارات است.

از چپ به راست: وزیر خارجه بحرین، نخست وزیر اسرائیل، رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه امارات متحده عربی- کاخ سفید، مراسم امضای پیمان ابراهیم-، سپتامبر ۲۰۲۰

به گزارش خبرگزاری آلمان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت:

«افتخار بزرگی است که وزیران خارجه امارات و اسرائیل برلین را به‌عنوان اولین محل ملاقات خود انتخاب کردند.»

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو، پنجشنبه ۱۳ اوت/ ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای مشترک حصول توافق برای عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل را اعلام کردند. توافق بین امارات و اسرائیل به‌عنوان «پیمان آبراهام» نیز شناخته می‌شود.

به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، اشکنازی صبح سه‌شنبه با یک هواپیمای نظامی آلمانی سفر خود به برلین را آغاز کرد. گابی اشکناری و عبدالله بن زاید آل نهیان قرار است در موزه هلوکاست برلین با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. در دیدارهای دو جانبه و سه جانبه با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت‌وگو درباره خطوط هواپیمایی بین دو کشور، افتتاح سفارت‌خانه و همچنین همکاری در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد وزیران خارجه دو طرف همچنین در مورد مسائل امنیت راهبردی نیز رایزنی می‌کنند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اظهار امیدواری کرد که برلین چارچوب مناسب برای گفت‌وگو در مورد اقدامات بیشتر در این مسیر را فراهم کند.

امارات متحده عربی، بحرین و اسرائیل سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر/۲۵ شهریور در کاخ سفید با امضای توافق تاریخی آبراهام (ابراهیم) عادی‌سازی روابط را رسماً اعلام کردند. فلسطینی‌ها از این توافق ناراضی‌اند و آن را «خیانت به آرمان‌های فلسطینی» می‌دانند. محمود شطیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی روز امضای توافق در کاخ سفید را به عنوان «روزی سیاه» به تقویم رنج فلسطینی‌ها افزود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.