ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در مناظره میان مایک پنس و کاملا هریس چه گذشت؟

مناظره میان پنس و هریس یکی از مهمترین مناظره‌های نامزدهای معاونت در ۴۰ سال اخیر به حساب می‌آید.

مایک پنس، یار انتخاباتی دونالد ترامپ و نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا  از حزب جمهوری‌خواه و کاملا هریس  نامزد معاونت ریاست جمهوری از حزب دموکرات چهارشنبه  ۷ اکتبر/  ۱۶ مهر در تنها مناظره میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰  در شهر سالت لیک سیتی ایالت یوتا در برابر هم قرار گرفتند. 

مایک پنس و کاملا هریس چهارشنبه ۷ اکتبر/ ۱۶ مهر در تنها مناظره میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در شهر سالت لیک سیتی ایالت یوتا در برابر هم قرار گرفتند

در این مناظره مهمترین موضوع بحث همه‌گیری ویروس کرونا بود، هریس و پنس در مورد مسائل مختلفی از همه‌گیری کرونا گرفته تا بیمه‌‌‌های درمانی، دیوان‌عالی آمریکا و تنش‌های نژادی گفت‌وگو کردند.  مناظره چهارشنبه شب نامزدهای معاونت ریاست جمهوری نسبت به مناظره نخست میان بایدن و ترامپ به مراتب آرامتر و دوستانه‌تر برگزارشد.  بر خلاف مناظره قبلی که ترامپ بیش از ۷۰ بار به میان سخنان بایدن وارد شد، این بار مناظره منظم‌تر بود. هریس هرجا که پنس حرف او را قطع می‌کرد محکم اما با متانت می‌گفت:« آقای معاون رئیس جمهور، دارم صحبت می‌کنم» یا « اجازه دهید حرفم تمام شود، و بعد با هم گفت‌وگو می‌کنیم.»

کرونا

همانطور که انتظار می‌رفت سئوال نخست در مورد کرونا بود. دو نامزد معاونت درحالیکه حائلی از پلکسی گلاس میانشان قرار گرفته بود وصندلی‌هایشان ۱۲ فوت ( بیش از ۳ و نیم متر) از هم فاصله داشت درباره کرونا مناظره کردند.  هریس دائما بر تعداد کشته‌شدگان و میلیون‌ها آمریکایی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند تاکید می‌کرد، و نحوه مدیریت دولت ترامپ  را در قبال پاندمی کرونا «شکستی بزرگ» خواند. هریس گفت:« واقعیت‌ها این هستند: ۲۱۰ هزار نفر در کشور ما فقط در عرض ۷ ماه مرده‌اند. بیش از ۷ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند». هریس همچنین یادآور شد که بیش از ۳۰ میلیون نفر در عرض ۷ ماه گذشته درخواست مزایای بیکاری کرده‌اند.

پنس در پاسخ گفت که طرح بایدن-هریس کپی همان‌ کاری است که دولت ترامپ اکنون دارد می‌کند.

بیمه‌های خدمات  بهداشتی 

در مناظره چهارشنبه شب کاملا هریس در مورد طرح دولت ترامپ برای خدمات درمانی گفت: «اگر شما از پیش مشکل سلامتی داشته باشید، بیماری قلبی، دیابت، سرطان پستان، آنها به سراغ‌شما خواهند آمد.»

اشاره هریس به تلاش پرزیدنت ترامپ برای لغو بیمه‌های خدمات بهداشتی اوباما موسوم به «اوباماکر» بود. بر اساس اوباماکر شرکت‌های بیمه‌های بهداشتی نمی‌توانند بیمارانی را که از پیش مشکلی دارند جواب کنند.

پنس در پاسخ گفت که دولت ترامپ طرحی برای افرادی که از قبل به بیماری مبتلا هستند دارد. دولت ترامپ پیش‌تر گفته که طرحی جامع برای خدمات بهداشتی دارد اما جزییات آن را منتشر نکرده است.

طفره رفتن از پاسخ

هریس و پنس هر دو در مواردی از پاسخ صریح و مستقیم به سوال اجتناب می‌کردند. هیچ یک از دو نامزد به سوالی درباره این‌که  درصورت بیماری ترامپ ۷۴ ساله یا بایدن ۷۷ ساله آیا قدم جلو خواهند گذاشت، جوابی ندادند. هریس همچنین از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برای حفظ اکثریت قضات لیبرال‌ در دیوان‌عالی آمریکا آیا  او و بایدن تعداد کرسی های را افزایش خواهند داد، طفره رفت. پنس نیز سوالی در مورد این که آیا سرانه مرگ (کرونا) در آمریکا از دیگر کشورها بیشتر بوده را بی پاسخ گذاشت. او همچنین حاضر به جواب دادن به سوالی در مورد پذیرش نتیجه انتخابات نشد.

تنش‌های نژادی

مساله نژاد و(خشونت) پلیس در مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح شد. بنس نژادپرستی نظام‌یافته در آمریکا را رد کرد  و بحث را به سوی محکوم کردن خشونت از سوی تظاهرکنندگان برد. معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت به نظام قضایی کشور اعتماد دارد و گفتن این که نژادپرستی نظام‌یافته در کشور وجود دارد توهینی است به مردان و زنانی که در نیروهای انتظامی خدمت می‌کنند.

هریس در پاسخ گفت من اینجا نخواهم نشست که آقای معاون رییس جمهور برای من در مورد معنی اعمال قانون در کشور سخنرانی کند. او با اشاره به عدم محکوم کردن صریح سفید‌های برتری طلب در مناظره هفته پیش توسط ترامپ گفت «این کسی است که ما به عنوان رییس جمهور داریم»

حاشیه‌های این مناظره نیز در شبکه های اجتماعی بسیار بازتاب داشت ، از مگسی که بیش از ۲ دقیقه بر روی سر پنس نشست تا تئوری‌هایی مبنی براین که چشمان آقای پنس خسته و بیمار به نظر می‌رسد و شاید او هم به کرونا مبتلا باشد. کمپین ترامپ-پنس گفته است که تست کرونای آقای پنس و همسرش منفی بوده است.

مایک پنس مگس
مگسی که در جریان مناظره روی سر مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفت از حاشیه‌‌های مناظره دیشب بود

مناظره میان پنس و هریس یکی از مهمترین مناظره‌های نامزدهای معاونت در ۴۰ سال اخیر به حساب می‌آید. نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از دو حزب هر دو نسبتا سن بالایی دارند. در حقیقت بایدن و ترامپ مسن‌ترین نامزدهای  انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا هستند. دونالد ترامپ ۷۴ سال و جو بایدن ۷۷ سال دارد. معاون ریاست جمهوری در صورت مرگ رئیس جمهور جایگزین او خواهد شد. اهمیت دیگر این مناظره شرایط خانم هریس است. تا امروز هر ۴۸ معاون رییس جمهوری آمریکا همگی مردانی سفید پوست بوده‌اند، کاملا هریس نخستین زن غیر سفیدی است که به نامزدی این مقام انتخاب می‌شود. این در حالی است که در سال‌های اخیر مساله تنش‌های نژادی بار دیگر در آمریکا به رو آمده و شدت گرفته است.

در مجموع قرار است که ۴ مناظره برگزار شود: سه مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری ویک مناظره میان معاون ( یار انتخاباتی) آن‌ها.  اگر به دلیلی ( از جمله مساله کرونا ) مناظره‌ها لغو نشود، پس از مناظره مایک پنس و کاملا هریس  مناظره بعدی روز  ۱۵ اکتبر  برگزار می‌شود که دومین مناظره ترامپ و بایدن  خواهد بود و ۲۲ اکتبر در حالی‌که کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده مناظره سوم و آخر میان ترامپ و بایدن برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه سوم نوامبر / ۱۳ آبان برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    یکی از احمقانه ترین مناظره های قابل تصور. ۴ میلیون هکتار زمین در کالیفرنیا سوخته شده و از بین رفته, اما این ابلهان حتی یک کلام هم در بارهء بحران محیط زیست حرف نزدند. ترامپ و حزب جمهوریخواه واقعا کثافت و مشمئز کننده هستند, بایدن و حزب دموکرات هم دست کمی از آنان ندارند.