ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی راه‌پیمایی زائران به مشهد را ممنوع کرد

ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی از زائران خواست عزاداری‌ها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر را در شهرهای خود برگزار کنند.

 ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، پیاده‌روی به سوی شهر مشهد در ایام اربعین و دهه پایانی صفر را ممنوع کرد. سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی از زائران خواست عزاداری‌ها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر را در شهرهای خود برگزار کنند و از سفر به مشهد و خراسان رضوی خودداری کنند.

راه‌پیمایی زائران به مشهد تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در ایران (عکس: آرشیو)

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، استان خراسان رضوی جزو استان‌های قرمز کشور است. محمدحسین بحرینی، رئیس دانشکده عاوم پزشکی مشهد و سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی جمعه ۱۸ مهر اعلام کرد تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در مشهد و دیگر مناطق این استان دوباره روند صعودی پیدا کرده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:

«با توجه به تنگناهای موجود هرگونه تجمع و پیاده‌روی گروه‌‌های مذهبی در ایام پایانی ماه صفر به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ممنوع است.»

بحرینی در ادامه سخنانش یادآوری کرد که حساسیت شهروندان نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است:

«برخی شهروندان استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه را کنار گذاشته‌اند که وضعیتی خطرناک برای انتقال ویروس همه‌گیر کرونا و شیوع بیماری کووید ۱۹ آن هم در آستانه فصل سرد سال است. مردم و به ویژه هیأت‌های عزاداری همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.»

 راهپیمایی زائران به سمت مشهد در ایام اربعین از مراسم مذهبی است که در دوران جمهوری اسلامی باب شد. تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در ایام اربعین بین دو تا دو و نیم میلیون زائر پای پیاده به سمت مشهد رهسپار می‌شدند.

مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که در پایان سومین هفته ورود ایران به موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا در ایران تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال بازگشت به وضعیت قبل از شهریور سال جاری است.

بر این اساس به طور میانگین ۲۳۶ نفر در هفته دوم مهر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:

«هر تخت آی.سی.یو نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و حضور کارکنان به صورت ثابت در سه نوبت باعث خستگی جسمی و روحی کادر درمان شده و کیفیت کار را کاهش داده و به بدنه خدمات بهداشت و درمان آسیب زده است.»

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.