ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین بار دیگر به قطع عضو یک شهروند کرد در مریوان انجامید

یک شهروند کرد ۳۸ ساله ساکن روستای «کوره دره» مریوان چهارشنبه ۱۶ مهر بر اثر انفجار مین مجروح شد و دست‌اش را از مچ به پایین از دست داد.

انفجار مین برجای‌مانده از جنگ هشت‌ساله ایران و عراق بار دیگر به قطع عضو شهروندی در مریوان استان کردستان انجامید.

کودکان نشکاش مریوان که در سال ۱۳۹۳، قربانی انفجار مین شدند. عکس از: نسیم اعتمادی
کودکان نشکاش مریوان که در سال ۱۳۹۳، قربانی انفجار مین شدند ــ عکس: نسیم اعتمادی

وب‌سایت خبری «کوردپا» جمعه ۱۸ مهر خبر داد که یک شهروند کرد ۳۸ ساله ساکن روستای «کوره دره» مریوان چهارشنبه ۱۶ مهر بر اثر انفجار مین مجروح شد و دست‌اش را از مچ به پایین از دست داد.

ترکش‌های ناشی از انفجار مین همچنین سر و سینه او را زخمی کرده اند.

بنا بر این گزارش، خسرو،‌ شهروند مجروح‌شده، جایی میان روستای «قمچیان» و پاسگاه «کانی کن» در حال جمع‌آوری ضایعات بود و با دست زدن به یک مین دچار حادثه شد.

قطع عضو شهروندان استان‌‌های مرزی با عراق بر اثر مین‌های برجای‌مانده از جنگ هشت‌ساله ایران و عراق پدیده تکرارشونده‌ای است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) جمعه ۹ مهر سال جاری از قطع پای یک کشاورز در مریوان بر اثر انفجار مین خبر داده بود.

شبکه حقوق بشر کردستان نیز ۱۸ خرداد سال جاری گزارش داد که یک شهروند روستای سارداو شهرستان بانه در استان کردستان بر اثر انفجار مین پایش را از مچ به پایین از دست داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) نیز ۲۷ تیر سال جاری انفجار یک مین به‌ جای مانده از جنگ هشت ساله ایران و عراق در منطقه عمومی «کله قندی» از توابع شهرستان مهران در استان ایلام، منجر به جان‌باختن سه شهروند و زخمی شدن یک نفر دیگر در این شهرستان شد.

کولبران کرد نیز بارها به دلیل انفجار مین به شدت زخمی شده اند یا حتی جان باخته‌اند.

انفجار مین حتی در استان‌ سیستان و بلوچستان نیز قربانی می‌گیرد که به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مین‌گذاری‌ها در مناطق مرزی نقش دارد. ۱۱ مرداد سال گذشته بود که دو شهروند در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان بر اثر برخورد با یک مین دچار سانحه شدند که یکی از این شهروندان جان خود را از دست داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.