ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت وخیم کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه و هلند و روسیه رکورد زد، برلین پس از ۷۰ سال مقررات منع کسب‌و‌کار شبانه برقرار کرد و آمریکا بالاترین شمار بیماران در دو ماه اخیر را به ثبت رساند.

از هندوستان تا ایالات متحده، از ایران تا آلمان، از روسیه تا هلند کشورها وارد موج دوم و سوم همه‌گیری ویروس جدید کرونا شده اند. برلین پس از ۷۰ سال برای نخستین بار مقررات منع کسب‌و‌کار شبانه مغازه‌ها را اجرا کرده، احیای اقتصاد اروپا به مشکل برخورده، شمار بیماران در روسیه رکورد زده، و ایالات متحده بالاترین شمار بیماران در دو ماه اخیر را ثبت کرده است.

بحران کرونا در بسیاری از کشورهای جهان رو به وخامت می‌رود ــ عکس: Shutterstock

موج دوم اروپا

کشورهای اروپایی پیش از سر رسیدن اوج فصل همه‌گیری آنفلوانزا با موج دوم کووید‌ـ‌۱۹ رویارو شده اند. به گزارش «آسوشیتدپرس»، مقام‌های اروپایی نگران بدتر شدن اوضاع به دلیل «خستگی عمومی ناشی از قرنطینه کووید» هستند.

شمار روزانه موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای شرق اروپایی رکورد زده و در غرب اروپا نیز موارد ابتلا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، شیوع دوباره کرونا احیای اقتصادی اتحادیه اروپا را به خطر انداخته و آن را کند کرده است.

فیلیپ لین، اقتصاددان اصلی بانک مرکزی اروپا پنج‌شنبه هشدار داده بود که ۱۹ کشور حوزه یورو ممکن است تا ۲۰۲۲ از بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا خلاصی نیابند.

👈🏽 هلند

مارک روته، نخست‌وزیر هلند جمعه‌شب ۱۸ مهر / ۹ اکتبر در نشستی مطبوعاتی هشدار داد که «ارقام کرونا در هلند بسیار بد است» و اگر روند در این شنبه و یک‌شنبه بهبود نیابد، دولت او تمهیدات جدیدی را برای مقابله با ویروس کرونا اعلام خواهد کرد.

هلند بین جمعه تا شنبه شش هزار و ۴۹۹ مورد جدید ابتلا را ثبت کرد که بالاترین رقم از ابتدای همه‌گیری است و ۲۳ هلندی نیز در این مدت جان‌شان را از دست دادند.

نرخ ابتلا در هلند یکی از بالاترین نرخ‌ها در اروپا است و تا کنون شش هزار و ۵۶۷ تن در این کشور جان‌شان را از دست داده اند.

👈🏽 آلمان

برلین، پایتخت آلمان از بامداد شنبه ۱۰ اکتبر پس از هفتاد سال برای نخستین بار مقررات منع کسب‌و‌کار شبانه را برقرار کرد که بر اساس آن میکده‌ها و رستوران‌ها از ۱۱ شب تا ۶ صبح تا ۳۱ اکتبر حق کار ندارند.

کسب و کارهای متخلف ۵ هزار یورو جریمه خواهند شد.

برلین به خاطر زندگی شبانه‌اش معروف است اما حالا به اصلی‌ترین محل شیوع کرونا در آلمان بدل شده. به گزارش شبکه خبری «دویچه وله»، نیمی از محله‌های با خطر شیوع بالا در کل آلمان در پایتخت آن قرار دارند.

آلمان در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۷۲۱ بیمار جدید کووید‌ـ‌۱۹ را تشخیص داده است. ۱۵ تن نیز در این مدت جان داده اند.

👈🏽 بریتانیا

موج دوم کرونا در بریتانیا نیز آغاز شده است. در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه ۹ اکتبر، ۱۳ هزار و ۸۶۴ مورد جدید ابتلا در بریتانیا تشخیص داده شده اند و با مرگ ۸۷ تن دیگر، شمار کل قربانیان بریتانیایی کووید‌ـ‌۱۹ به ۴۲ هزار و ۶۷۹ رسیده است.

شمار روزانه مبتلایان در بریتانیا نسبت به هفته آخر سپتامبر دو برابر شده،‌ هرچند از اوج آن در چهار اکتبر (حدود ۲۳ هزار مورد جدید)‌ فاصله گرفته است.

👈🏽 فرانسه

فرانسه جمعه ۹ اکتبر با تشخیص ۲۰ هزار و ۳۳۹ مورد ابتلای جدید رکورد جدیدی از ابتدای همه‌گیری زد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار قربانیان نیز از پنج‌شنبه تا جمعه به ۱۰۹ تن رسید و مجموع قربانیان فرانسوی کووید‌ـ‌۱۹ را به ۳۲ هزار و ۶۳۰ تن رساند.

پاریس و مارسی در هفته‌های اخیر تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری همچون بستن بارها و رستوران‌ها را اتخاذ کرده اند و شهرهای دیگری همچون لیون نیز به زودی به آنها خواهند پیوست.

👈🏽 اسپانیا

شمار مبتلایان روزانه به کووید‌ـ‌۱۹ در اسپانیا ۱۸ سپتامبر با ۱۴ هزار و ۳۸۹ مورد تشخیصی رکورد زد اما اکنون بار دیگر رو به افزایش است و ۹ اکتبر این میزان به ۱۲ هزار و ۷۸۸ مورد رسید؛ دومین رکورد از ابتدای همه‌گیری در اسپانیا.

مادرید و حاشیه‌های آن یکی از مراکز اصلی شیوع کووید‌ـ‌۱۹ در اسپانیا هستند. علی‌رغم اینکه دولت محلی دست به انجام اقدامات فوق‌العاده برای مقابله با کرونا نزد، دولت فدرال اسپانیا در مادرید جمعه ۹ اکتبر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

رکورد کرونا در روسیه

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شمار مبتلایان قطعی به کووید‌ـ‌۱۹ در روسیه شنبه ۱۰ اکتبر به ۱۲ هزار و ۸۴۶ مورد رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. رکورد قبلی مربوط به روز پیش از آن بود که ۱۲ هزار و ۱۲۶ مورد جدید ثبت شده بود.

با مرگ ۱۹۷ بیمار دیگر بین جمعه تا شنبه، شمار کل قربانیان در روسیه به ۲۲ هزار و ۴۵۴ تن رسیده است.

هرچند روسیه در ابتدا مقررات سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرد، محدودیت‌های کرونایی در آستانه همه‌پرسی قانون اساسی برداشته شدند.

مقام‌های مسکو از سالمندان و افراد متعلق به گروه‌های حساس خواسته اند که در خانه بمانند.

ادامه بحران در ایالات متحده

درحالی‌که کاخ سفید به یک مرکز شیوع کرونا تبدیل شده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و برخی از مشاوران ارشدش به کووید‌ـ‌۱۹ مبتلا شده اند، بحران در دیگر نقاط آمریکا نیز تخفیف نیافته است.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، شمار مبتلایان روزانه به کووید‌ـ‌۱۹ پنج‌شنبه ۸ اکتبر تا جمعه ۹ اکتبر به ۵۷ هزار و ۴۲۰ مورد رسید که از ۱۴ اوت تا کنون بی‌سابقه است.

جمعه سومین روز پیاپی‌ای بود که شمار مبتلایان جدید در آمریکا از ۵۰ هزار تن بالاتر رفت. شمار مبتلایان نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد بیشتر شده است.

۲۲ ایالات آمریکا بیش از یک هزار مورد بیماری در هر روز را گزارش می‌دهند.

آمریکا در صدر فهرست بدترین کشورها از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و شمار مبتلایان به کرونا در آن بیش از هفت میلیون و ۸۹۸ هزار تن است. بیش از ۲۱۸ هزار آمریکایی نیز تا کنون جان خود را از دست داده اند.

بحران فراگیر در هند

شمار مبتلایان به کرونا در هند بین جمعه تا شنبه ۱۰ اکتبر ۷۳ هزار و ۹۲۶ تن گزارش شده است. ۹۲۶ تن نیز به جمع قربانیان کووید‌ـ‌۱۹ در این کشور افزوده شدند.

موارد ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در هند احتمالاً یکشنبه از هفت میلیون مورد تجاوز خواهد کرد.

شمار موارد روزانه ابتلا نسبت به سپتامبر که رکورد بیش از ۹۰ هزار تن در روز را به خود دید،‌ کاهش یافته اما بسیاری از متخصصان معتقدند که هند به زودی جای آمریکا را در صدر فهرست بدترین کشورها از نظر ابتلا به کرونا خواهد گرفت.

آخرین وضعیت کرونا در ایران:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.