ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«زنده‌باد زندگی»: نه به اعدام از خلال روایت مسأله زنان در جامعه معاصر ایران

«زمانه» در گفت‌و‌گویی با رعنا سلیمانی از او درباره نحوه و دلیل پرداختن به موضوع زنان زندانی و مسأله اعدام به عنوان یک نویسنده در تبعید پرسید.

«زنده‌باد زندگی»، آخرین اثر رعنا سلیمانی، روایت ۲۴ ساعت زندگی چهار شخصیت زن زندانی در اوین است که همگی به اعدام محکوم شده اند.

این رمان که انتشار آن با جنبش «اعدام نکنید» همزمان شد، در دورانی که افکار عمومی در ایران بیش از هر زمان دیگری با مسأله مجازات مرگ درگیر شده اند، مورد استقبال قرار گرفته است.

رعنا سلیمانی، نویسنده در تبعید ساکن استکهلم که اسفند ۱۳۵۴ در تهران متولد شد، آثار دیگری همچون مجموعه داستان‌های «لورکا در خیابان فرشته» و «می‌دونستی؟» و رمان «سندروم اولیس» را نیز در کارنامه ادبی خود دارد.

همزمان با روز جهانی مبارزه با مجازات مرگ، «زمانه» در گفت‌و‌گویی با رعنا سلیمانی از او درباره نحوه و دلیل پرداختن به موضوع زنان زندانی و مسأله اعدام به عنوان یک نویسنده در تبعید پرسید.

در این برنامه صوتی، بخشی از رمان زنده‌باد زندگی را با صدای خود نویسنده نیز خواهید شنید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.