ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۰ هزار کارگر تالارهای پذیرایی استان تهران در پی شیوع کرونا بیکار شده‌اند

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران می‌گوید تعطیلی تالارها بیش از ۱۰ هزار کارگر را بیکار کرده است.

شیوع کرونا کسب و کار تالارهای پذیرایی را متوقف کرده و هزاران تن کارکنان شاغل در آن‌ها نیز بیکار شده‌اند. رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران می‌گوید تعطیلی تالارها تنها در تهران، بیش از ۱۰ هزار کارگر را بیکار کرده است.

عکس زینتی است

به گفته‌ی خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران، تالارهای پذیرایی تقریبا ورشکسته شده‌اند و بسیاری از آن‌ها حتی در صورت تغییر وضعیت اقتصاد، امکان بازگشایی ندارند.

او درباره نتایج تعطیلی تالارها می‌گوید:

«این تعطیلی طولانی موجب شده میلیارد تومان معوقات کارگری و بانکی بر دست تالارها بماند و هزاران شاغل این صنف در صف دریافت بیمه بیکاری قرار گیرند. همین حالا در تهران نزدیک به هزار واحد صنفی تعطیل شده‌اند که هر واحد ۱۰ تا ۱۲ کارگر داشت؛ یعنی رقمی نزدیک به ۱۰ هزار کارگر تنها در تهران شغل خود را از دست داده‌اند. هزاران کارگر برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کرده‌اند.»

ابراهیمی‌نیا سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واحدهای خدماتی را متناقض می‌داند که اجازه داده است «رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، پاساژها و مراکز خرید و مراکز تفریحی و مذهبی با رعایت دستورالعمل یا در برخی موارد بدون رعایت آنها» فعالیت کنند، اما به تالارهای پذیرایی اجازه فعالیت نداده است.

بیشترین بیکاران در بخش خدمات

مطابق آمار وزارت کار، بیکاری در بخش خدمات در نتیجه شیوع کرونا بیش از سایر بخش‌های اقتصاد است. نزدیک دو سوم متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از کرونا در بخش خدمات کار می‌کرده‌اند. به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بهار امسال نزدیک به یک میلیون نفر شاغل بخش خدمات شغل خود را از دست داده‌اند.

شیوع کرونا در سراسر جهان، موج بیکاری کارگران بخش‌های مختلف اقتصاد را در پی داشته و بیکاری در بخش خدمات گسترده‌تر از سایر بخش‌ها است. در ایران، بیکارشدگان تنها در صورتی که تحت پوشش قانون کار باشند، می‌توانند در صف دریافت حق بیکاری قرار گیرند و در صورت تائید شدن وضعیت‌شان، به مدت شش ماه مقرری ناچیزی دریافت کنند. اما بیشتر شاغلان بخش خدمات با قراردادهای موقت و بدون برخورداری از پوشش بیمه اشتغال داشتند و به همین دلیل مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.