ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی: صدای پسرم باشید

پس از گذشت حدود یک‌ماه بی‌خبری از سهیل عربی، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر، فرنگیس مظلوم، مادر او با انتشار یک ویدئو در شبکه‌های مجازی از کاربران خواست «صدای او باشند.»

پس از گذشت حدود یک‌ماه بی‌خبری از سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، فرنگیس مظلوم، مادر او با انتشار یک ویدئو در شبکه‌های مجازی از کاربران خواست تا «با رسانه‌ای کردن» وضعیت پسرش، «صدای او باشند.»

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی

فرنگیس مظلوم در این ویدئو که مورد توجه هزاران نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر قرار گرفته، اعلام کرده که علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده برای کسب خبر از وضعیت فرزندش، مقامات قضایی و مسئولان زندان از قبول مسئولیت درباره وضعیت سهیل عربی، طفره می‌روند.

او در این ویدئو گفته از ۲۸ شهریور که سهیل را از زندان تهران بزرگ به انفرادی‌های زندان رجایی شهر موسوم به «سوئیت» منتقل کرده‌اند، این زندانی سیاسی نه تنها از حق ملاقات با خانواده خود محروم شده بلکه مسئولان زندان اجازه دسترسی او به تلفن را هم نمی‌دهند.

به‌گفته مادر این زندانی سیاسی، امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی به او گفته: «تا زمانی که سهیل از سلول افرادی به بند عمومی منتقل نشود از ملاقات و دسترسی به تلفن محروم است.»

فرنگیس مظلوم در پایان این ویدئو گفته: «از همه می‌خواهم که صدای بچه من باشید تا شاید با رسانه‌ای کردن این موضوع، بتوانم خبری از او بگیرم.»

سهیل عربی، فارغ التحصیل رشته عکاسی، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، حدود چهار هفته است که با دستور مقام‌های قضایی و برای تنبیه از زندان تهران بزرگ (فشافویه) به یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج معروف به «سوئیت» منتقل شده و از سرنوشت او اطلاع دقیقی در دست نیست.

برخی از منابع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی اعلام کرده‌اند تبعید شدن او به ‌دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی انجام شده اما در پیگیری‌های صورت گرفته، وزیری با سلب مسئولیت از خود به خانواده عربی گفته دستور نگهداری از این زندانی سیاسی در سلول انفرادی توسط حشمت‌الله حیات الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران صادر شده است.

بی‌خبری از وضعیت سهیل عربی در حالی‌ست که شماری از فعالان و سازمان‌های حقوق‌ بشری با همراهی کاربران فارسی زبان در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر از شامگاه سه‌شنبه ۲۲ مهر ماه با راه‌اندازی یک کارزار اینترنتی با هشتگ «#سهیل_عربی_کجاست» خواستار پاسخگویی قوه قضاییه درباره سرنوشت این زندانی سیاسی شده‌اند.

طبق اعلام منابع نزدیک به سهیل عربی، سلول‌ انفرادی‌ای که او هم‌اکنون در آن به‌سر می‌برد محل نگهداری زندانیان محکوم به اعدام پیش از اجرای حکم و همچنین محل نگهداری زندانیان دارای تخلف انضباطی در زندان است.

عربی از آذر ماه سال ۹۲ بازداشت و به اتهام «سب‌ النبی» به مجازات مرگ محکوم شد اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.

او در نهایت به هفت سال و شش ماه زندان محکوم شد اما با پرونده‌ جدیدی که در زندان علیه او باز شد، در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ بابت اتهام‌های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به سه سال حبس، سه سال تبعید و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

عربی در حالی هفت سال بدون حتی یک‌روز مرخصی در زندان به‌سر می‌برد که به‌دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی به چند بیماری حاد از جمله «ترومای بلانت» مبتلا شده و در سال‌های اخیر همواره از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.