ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز عملیات پلیس فرانسه علیه اسلام‌گرایان افراطی

در پی قتل یک معلم فرانسوی، پاریس اقداماتی را علیه اسلام‌گرایان افراطی آغاز کرد و قصد دارد ایمنی مدارس را بهبود بخشد. چندین نهاد و انجمن اسلامی منحل خواهند شد.

به‌دنبال قتل یک معلم تاریخ در حومه پاریس، دولت فرانسه علیه اسلام‌گرایان افراطی دست به اقدام‌های جدیدی زد و قصد دارد امنیت مدارس را هم بهبود بخشد. پلیس بازداشت اسلام‌گرایان تندرو را آغاز کرد و چندین نهاد و انجمن اسلامی نیز قرار است منحل شوند.

پلیس فرانسه ـ عکس از آرشیو

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از قتل یک معلم تاریخ وجغرافیا توسط یک جوان تندرو اسلام‌گرا از لایحه‌ای برای مقابله با «جدایی‌طلبی مذهبی» و جلوگیری از نفوذ دیدگاه‌های افراطی اسلامی خبر داده و گفته بود قصد دارد با لغو نظام آموزش و تربیت امام‌های مساجد و واعظان مذهبی در خارج از کشور، اسلام در کشورش را از نفوذ خارجی آزاد کند.

دولت فرانسه دوشنبه ۱۹ اکتبر / ۲۸ مهر اعلام کرد که اقدام‌های شدیدتری را علیه رادیکالیزه کردن اسلام آغاز کرده و ایمنی در مدارس را بهبود خواهد بخشید.

ساموئل پاتی، معلم تاریخ در مدرسه‌ای در حومه پاریس جمعه گذشته به دلیل نشان دادن کاریکاتور‌های پیامبر اسلام و صحبت درباره آزادی بیان، توسط یک مهاجم جوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به قتل رسید و پلیس نیز فرد مهاجم را از پا در آورد. از آن روز تاکنون ۱۱ نفر در ارتباط با این قتل بازداشت شده‌اند، از جمله پدر یک دختر دانش‌آموز مدرسه‌‌ای در «کنفلان-سنت-اونورین» که فتوای قتل معلم را صادر کرده بود.

ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه از عملیات پلیس این کشور علیه ده‌ها‌ نفر در راستای تحقیقات درباره قتل ساموئل پاتی خبر داد.

به‌گفته دارمنن این عملیات براساس تصمیم‌های روز یکشنبه شورای دفاع انجام شد و تنها به قتل ساموئل پاتی مربوط نمی‌شود.

دارمنن گفت فتوا علیه پاتی توسط یک اسلام‌گرای دیگر به نام عبدالکریم صفریوی نیز صادر شده بود.

وزیر کشور فرانسه افزود چندین نهاد و انجمن اسلامی در این کشور به‌زودی منحل خواهند شد.

پس از حمله روز جمعه، نیروهای امنیتی ۸۰ پیام تهدیدآمیز آنلاینی را شناسایی کردند که با حمله روز جمعه ارتباط داشتند.

روز گذشته ده‌ها هزار فرانسوی در سراسر کشور علیه قتل ساموئل پاتی تظاهرات کردند، یاد او را گرامی داشتند و از آزادی بیان حمایت کردند.

ماه گذشته نیز مردی با استفاده از چاقوی قصابی جلوی دفتر سابق شارلی ابدو دو نفر را به سختی مجروح کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    این خبر خوبی است چون نشان می دهد انگار پشت پرده تصمیم بر پایان عمر اسلام گراها و د اعشی ها و داعشیعه ها گرفته شده. مردم جهان بویژه مردم ایران از صمیم قلب آرزو دارند این کابوس وحشتناک خاتمه پیدا کند. خود فرانسه خمینی را کادو پیچی کرد و بر جان ایران انداخت. خود فرانسه، بقیه اروپا و جهان غرب این اسلام گراها را فله ای وارد کردند و خیلی آسان برای جهاد و سریریدن فرستادند خاورمیانه وخیلی آسان و راحت آنها را دوباره از سوریه پس گرفتند. به هر حال کسی باور نمی کند وجدان آقای مکرون دیشب یکهو از خواب بیدار شد ولی بهانه هر چی هست ما قبول داریم. فقط اینها را جمع کنید و کابوس وحشت اسلام و اسلامی ها را پایان دهید.

  • حقیقتگو

    درحقیقت محض اگر بجای معلم تاریخ فرانسوی یک فرد مسلمانی چنین کاریکاتوری به جمعی نشان میداد و اسلامگرایان سرش را می بریدند بازهم فرانسه و فرلنسوی ها و پلیس فرانسه چنین افدامی میکردند و یا خیر؟ !! ویا اگر اسلام گریان سر و سرهای مخالفین حکومت اسلامی درفرانسه می بریدند چه میشد ؟ دکتر شاپور بختیار را همان اسلام گریان خمینی درمنزلش کشتند وهمچنین اقشاری هم دراروپا ترور کردند اقدامی که اقدام همچون پلیس فرانسه و اخراج افراطی های اسلامی تروریست باشد برپا شده آست و یا خیر؟ فقط سر فرانسوی و اروپائی زاده ها را نبرید سر مسلمان و مسلمانان را ببرید موردی نیست !!! درالمان افراطی های خمینی شکم فریدون فرخزاد را دریدند وترورها برپا کردند نتیجه چه شد؟ نتیجه آن سالانه برطبق گزارش مقامات المانی سالانه بیش از180 هزاریورو به انجمن اسلامی درشهرهامبورگ که دربست دراختیار حکومت آخوندی است تعلق گرفته است !!!