ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مرگبار در یک مدرسه اسلامی در پیشاور

انفجار ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی رخ داده و دست کم هفت مرد ۲۰ تا ۴۰ ساله را کشته و بیش از ۷۰ نفر را زخمی کرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

انفجار بمب در مسجدی در شمال غربی پاکستان دست کم هفت نفر را کشت و ۷۰ نفر را زخمی کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

مقام‌های پاکستان سه‌شنبه ششم آبان/۲۷ اکتبر از انفجار یک بمب قوی در یک کلاس قرآن در مسجدی در پیشاور، ۱۷۰ کیلومتری اسلام‌آباد خبر دادند.

پلیس می‌گوید این انفجار ساعت ۸:۳۰ دقیقه به وقت محلی رخ داده و دست کم هفت مرد ۲۰ تا ۴۰ ساله را کشته و بیش از ۷۰ نفر را زخمی کرده است. تصاویر منتشر شده از محل انفجار، حاکی از تخریب جدی سالن نماز جماعت مسجد است که به گفته مقام‌های پاکستان دست کم ۶۰ نفر از جمله کودکان ۷ ساله و بزرگتر در آن در حال برگزاری یک کلاس قرآن بوده‌اند.

یکی از شاگردان این مدرسه که در میان زخمی‌هاست اما در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته در لحظه انفجار بالغ بر ۵۰۰ نفر اعم از شاگردان و مدرسان در مسجد حضور داشتند. چندین مدرس و کودک در میان زخمی‌ها هستند.

محمد علی خان، رئیس پلیس پیشاور در گفت‌وگو با خبرنگاران مرگ هفت تن و زخمی‌شدن دست کم ۷۲ نفر را تایید کرد. او گفت: « انفجار ساعت هشت و نیم اتفاق افتاد، بچه‌ها در حال خواندن قرآن بودند».

به گفته رئیس پلیس پیشاور تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که بین ۵ تا ۶ کیلوگرم مواد منفجره در یک کیف جاسازی شده و به سالن محل برگزاری کلاس آورده شده بوده. یک مقام ارشد پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته شخصی که کیف را به کلاس آورده بوده، دقایقی پیش از انفجار سالن مسجد را ترک کرده است.

یک مقام استانی وزارت بهداشت پاکستان نیز انتقال ۷۲ زخمی به بیمارستان اصلی پیشاور را تایید کرد. او گفت برخی از زخمی‌ها دچار سوختگی‌های شدید شده‌اند و حال آن‌ها وخیم است و ممکن است شمار کشته‌شدگان افزایش یابد.

در پاکستان ۲۲ هزار مدرسه دینی با بیش از دو میلیون دانش‌آموز به ثبت رسیده است اما تعداد مدارس دینی ثبت نشده بیش از این مقدار است. کودکان محروم در این مدارس یک وعده غذای رایگان و سرپناه دریافت می‌کنند و در غیاب نظارت نهادهای رسمی دولتی یا وابسته به دولت، علاوه بر قرارگرفتن در معرض خطر تجاوزجنسی، خطر مرگ در حملات تروریستی نیز آن‌ها را تهدید می‌کند.

براساس گزارش‌ها شیخ رحیم ‌الله حقانی، روحانی سرشناس این مدرسه مذهبی که در کلاس قرآن مذکور حضور داشته از این انفجار جان به‌در برده است. طبق گزارش رسانه‌های پاکستان او پیشتر نیز توسط مردان مسلح مورد حمله قرار گرفته بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

وزارت اطلاعات پاکستان اما چندروز پیش هشدار داده بود که شبه‌نظامیان ممکن است مکان‌های عمومی و ساختمان‌های مهم از جمله مساجد و مدارس مذهبی در سراسر این کشور را هدف قرار دهند.

پیشاور مرکز استان ایالت خیبرپختونخوا پاکستان، استان هم مرز با افغانستان است. این استان در سال های اخیر صحنه حملات ستیزه جویان بوده است. به‌علاوه خشونت‌های فرقه‌ای و مذهبی نیز تاکنون بارها جان افراد را در مساجد یا حوزه‌های علمیه سراسر پاکستان گرفته است.

طالبان پاکستان پیشتر برخی از این حملات را پذیرفته‌اند.

آخرین حمله دو روز پیش در جنوب غربی شهر کویته، مرکز استان بلوچستان رخ داد که یک بمب‌گذاری منجر به کشته شدن سه نفر شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.