ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی فرانسه و بريتانيا درباره استفاده از سلاح‌ شيميايی در سوريه

فرانسه و بريتانيا در نامه‌ای

فرانسه و بريتانيا در نامه‌ای به کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا اعلام کردند نگران استفاده دولت سوريه از سلاح‌های شيميايی هستند.

به گزارش ريا نووستی، اين دو کشور در اين نامه که به امضای "ويليام هيگ" و "لوران فابيوس"، وزیران خارجه رسيده، اعلام کرده‌اند دولت سوريه برای استفاده از سلاح‌های شيميايی آمادگی دارد. وزیران خارجه اين دو کشور گفته‌اند: "بحران، ثبات منطقه را تهديد می‌کند."

هفته گذشته از سلاح‌های شيميايی در شهر حلب سوريه استفاده شده است. دولت سوريه و مخالفان هر يک ديگری را به استفاده از اين سلاح‌ها متهم می‌کنند.

بان کی‌مون، دبير کل سازمان ملل متحد گفته است تحقيقات در خصوص اين موضوع به درخواست مقامات سوريه آغاز شده است. استفاده از سلاح‌های شيميايی در شهر حلب سوريه باعث کشته‌شدن حدود ۲۵ نفر و مجروح شدن بيش از ۱۱۰ نفر شده است.

اين نخستين بار است که در درگيری‌ها دو سال گذشته در سوريه از سلاح شيميايی استفاده شده است.

چند ماه پيش برخی منابع از احتمال استفاده دولت سوريه از سلاح‌های شيميايی خبر دادند، اتهامی که دولت سوريه آن را رد کرد و گفت از سلاح‌های شيميايی عليه مردمش استفاده نخواهد کرد.

خشونت‌ها در سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ (اسفندماه ۱۳۸۹) آغاز شده و با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس بين نيروهای درگير٬ همچنان ادامه دارد. بنا بر آمار سازمان ملل در اين خشونت‌ها بيش از ۷۰ هزار نفر کشته‌ شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.