ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازديد گردشگران ايرانی از قاهره ممنوع شد

مصر اعلام کرد بازديد از

مصر اعلام کرد بازديد از قاهره را برای گردشگران ايرانی که وارد اين کشور می‌شوند، ممنوع کرده است.

به گزارش ريا نووستی، خبرگزاری دولتی مصر، علی العاشری، دستيار وزير خارجه مصر در امور کنسولی گفت: "بازديد از قاهره برای گروه‌های گردشگری وارده به مصر از ايران ممنوع شده و ايرانيان فقط می‌توانند نقاط ديدنی جنوب مصر را بازديد کنند و يا در نواحی استراحتی واقع در سواحل دريای سرخ اقامت کنند."

اين تصميم در حالی گرفته شده که محمد‌شريف ملک‌زاده، رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری ايران گفته بود: "پيشينه تاريخی و فرهنگی غنی دو کشور باعث شده محدوديتی در ارتباط و تعامل گردشگری دو کشور متصور نباشيم."

برپايه اين گزارش "برقراری چنين محدوديتی برای ايرانيان به دليل نگرانی مقامات مصری در خصوص بروز تشنج ميان گردشگران شيعی ايرانی و مصری‌های سنی در قاهره است." ايران هنوز به اين تصميم دولت مصر واکنشی نشان نداده است.

روابط رسمی ايران و مصر پس از وقوع انقلاب اسلامی در ايران و نيز بستن پيمان صلح ميان مصر و اسرائيل در سال ۱۹۷۹ قطع شد اما در سال‌های اخير گفت‌وگوهايی بين دو کشور صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.