ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک فعال کارگری: افزایش حقوق کارگران عقب‌تر از تورم است

حسین رسولی، دبیر خانه کارگر

حسین رسولی، دبیر خانه کارگر مشهد می‌گوید میزان افزایش حقوقی که دولت در سال ۱۳۹۲ برای کارگران در نظر گرفته است، نسبت به تورم موجود حداقل ۲۰ درصد عقب‌تر از سبد هزینه خانوار کارگری است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این فعال کارگری با بیان اینکه سال سختی پیش روی کارگران قرار داد، افزود: "تعداد زیادی از کارگران در حالی سال ۱۳۹۲را آغاز کردند که ما‌ه‌ها است حقوقی دریافت نکرده‌اند و بسیاری نیز به دلیل تمدید نشدن قرارداد کاری‌شان سال جدید را در بیکاری آغاز کردند."

به گفته دبیر خانه کارگر مشهد بسیاری از کارگران به دلیل کاهش ارزش پول ملی که واحد‌های تولیدی را با مشکل کمبود منابع مالی مواجه کرد، از کار بیکار شدند.

حسین رسولی با اشاره به اینکه بخشی از بیکاری کارگران به دلیل بی‌توجهی دولت به بخش تولید بوده، ادامه داد: "دولت می‌توانست با انجام وظیفه‌اش در اختصاص ۳۰ درصدی سهم بخش تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها، از بخشهای اقتصادی و تولیدی حمایت کند."

او اضافه کرد: "وادات بی‌رویه کالاهای چینی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و کمبود منابع مالی از عواملی بودند که توان رقابت واحد‌های تولیدی را در بازار گرفتند و کارفرمایان علاوه بر ناتوانی در تامین موارد اولیه تولید، در پرداخت حقوق کارگران خود نیز دچار مشکل شدند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.