ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی کانون وکلای آمریکا از وضعیت عبدالفتاح سلطانی

کانون وکلای آمریکا در نامه‌ای

کانون وکلای آمریکا در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از رفتار حکومت ایران با عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری زندانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، در این نامه که رونوشتی از آن به رئیس قوه قضاییه نیز ارسال شده، آمده است: "جرائمی که آقای سلطانی به آنها محکوم شده‌اند آزار ایشان برای انجام کارهائی است که بر طبق قوانین بین‌المللی مجاز هستند، بنابراین، کانون وکلای آمریکا، بر طبق قوانین بین‌المللی، محترماً دولت ایران را به آزاد نمودن آقای سلطانی از حبس دولت، صادر نمودن پروانه‌ جدید وکالت، و عدم دخالت بیشتر در کار ایشان به عنوان مدافع حقوق بشر، ترغیب می‌کند."

امضاکنندگان این نامه خواهان آن شده‌اند که دادگاه این وکیل مدافع حقوق بشر بر اساس شرایط محاکمات عادلانه و رعایت تشریفات قانونی بین‌المللی تجدید شود و او به صورت سریع به مشاور قانونی برگزیده خود دسترسی داشته باشد.

عبدالفتاح سلطانی از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در بازداشت است و به “تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام” و “تحصیل مال حرام از طریق دریافت جایزه حقوق نورنبرگ" متهم شده است. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی او را به ۱۸ سال حبس، تبعید به برازجان و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم کرد، این حکم در دادگاه تجدید نظر حکم حبس این وکیل مدافع حقوق بشر به ۱۳سال کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.