ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک چهارم دانش‌آموزان لرستان به اینترنت دسترسی ندارند

با تعطیلی مدارس شبانه‌روزی سال تحصیلی برای دانش‌آموزان عشایری سخت‌تر شد. یک چهارم دانش‌آموزان مناطق «دور افتاده» لرستان به اینترنت دسترسی ندارند.

رئیس آموزش و پرورش استان لرستان گفته که یک چهارم دانش‌آموزان این استان به اینترنت دسترسی ندارند.

آموزش دانش‌آموزان مدارس عشایری در دوره کرونا سخت‌تر شده است. آنها به اینترنت دسترسی ندارند. مدارس شبانه‌روزی تعطیل شده و معلمان باید راه طولانی را طی کنند تا دانش‌آموزان از درس جا نمانند.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان یکشنبه ۱۱ آبان گفت: یک هزار و ۵۰۰ مدرسه استان تحت پوشش شبکه اینترنت نیست.

به گفته او این مدارس در مناطق «محروم و دورافتاده» قرار دارند و حدود ۲۵ درصد دانش‌آموزان این مناطق به اینترنت دسترسی ندارند.

در یک اظهارنظر دیگر محمدحسن حسنوند، رییس اداره آموزش عشایری آموزش و پرورش لرستان فاش کرد: درصد بسیار کمی از دانش‌آموزان عشایری استان به اینترنت و آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند.

با شدت گرفتن موج تازه کرونا در ایران مدارس بار دیگر تعطیل شده و دانش‌آموزان و معلمان سال به صورت غیرحضوری در شبکه شاد سال تحصیلی را پیگیری می‌کنند.

به گفته حسنوند کلیه مدارس شبانه روزی استان لرستان هم به همین دلیل تعطیل شده است. در استان لرستان حدود پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز در ۴۴۷ مدرسه عشایری مشغول تحصیل بودند.

اجبار دانش‌آموزان به استفاده از این شبکه در شرایطی است که برآورد می‌شود دست‌کم ۳۰ درصد دانش‌آموزان امکان دسترسی به اینترنت را نداشته باشند. گرانی گوشی هوشمند و عدم پوشش شبکه اینترنت از مشکلات اصلی دانش‌آموزان برای ادامه سال تحصیلی به صورت غیرحضوری است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.