ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میرسلیم: ممکن است نمایندگان مجلس تحت تأثیر فشار گروه‌های اجتماعی و سیاسی رأی بدهند

مصطفی میرسلیم گفته؛ «به دلیل وجود گروه‌های فشار، نمایندگانی ممکن است بر خلاف آنچه حق می‌دانند و به نفع موکلانشان تشخیص می‌دهند، تحت تأثیر فشار گروه‌های اجتماعی و سیاسی اظهارنظر کنند یا رأی بدهند، در حالیکه قلباً بدان اعتقاد ندارند».

مصطفی آقامیرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته که گروه‌های فشار موجب تغییر رای نمایندگان می‌شوند. او به صورت تلویحی دستگاه‌های اجرایی را یکی از گروه‌های فشار خواند که موجب تغییر رای نمایندگان می‌شود.

مصطفی میرسلیم- نماینده تهران در مجلس یازدهم

میرسلیم که در آغاز به کار مجلس با حمله به رئیس مجلس خبرساز شد، در یک اظهارنظر دیگر نمایندگان مجلس را به تاثیرپذیری از گروه‌های سیاسی متهم کرد و گفت:

«به دلیل وجود گروه‌های فشار، نمایندگانی ممکن است بر خلاف آنچه حق می‌دانند و به نفع موکلانشان تشخیص می‌دهند، تحت تأثیر فشار گروه‌های اجتماعی و سیاسی اظهارنظر کنند یا رأی بدهند، در حالیکه قلباً بدان اعتقاد ندارند».

او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به پرسشی در باره طرح شفافیت آرای نمایندگان که بار دیگر در یازدهمین دوره مجلس در دستور کار قرار گرفته است، گفت که «شفافیت باید به صورت بهینه صورت بگیرد».

میرسلیم مدعی شد که تعدادی از نمایندگان برای اظهارنظرهای شفافشان به دادگاه احضار شده‌اند.

او همچنین دستگاه‌های اجرایی را به فشار بر نمایندگان متهم کرد:

«تعدادی از نمایندگان دیگر به دلیل نوع رأی شان، مورد بی‌مهری دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل حوزه انتخابیه‌شان در زمینه‌هایی محروم مانده است».

او گفت به همین دلیل «شفافیت آرا باید به صورت بهینه انجام گیرد تا هم حق موکلان احقاق شود، هم نمایندگان تحت فشار قرار نگیرند و حق را قربانی مصلحت نکنند».

کاظم دلخوش، عضو هئیت رئیسه مجلس ۲۱ مهر امسال گفته بود که بررسی طرح شفافیت رای نمایندگان در کمیسیون مربوطه به پایان رسیده و طرح به هئیت رئیسه تحویل شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.