ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترور در وین: قدردانی اتریش از دو جوان ترک‌تبار

در شب حمله تروریستی در وین، دو جوان ترک‌تبار به چند نفر از جمله یک مأمور پلیسی که زخمی شده بود کمک کردند. وزیر کشور اتریش در نشست خبری خود از آن‌ها قدردانی کرد.

با گذشت دو روز از حمله تروریستی در وین، مردم اتریش همچنان در شوک به‌سر می‌برند. وزیر کشور اتریش از دو جوان ترک‌تبار که در شب حمله به مأموران پلیس کمک کرده بودند، قدردانی کرد.

حمله‌ تروریستی دوشنبه شب ۲ نوامبر / ۱۲ آبان در وین اتریش ـ عکس از shutterstock

۲۴ ساعت پس از حمله‌ دوشنبه شب ۲ نوامبر / ۱۲ آبان که منجر به کشته شدن دست‌کم چهار نفر در وین شد، اتریش از کسانی که در آن شب به مأموران پلیس یاری رسانده بودند قدردانی کرد.

میکائیل اوزن، مربی ورزش‌های رزمی و دوستش رجب طیب گولتکین دو جوان ترک‌تباری هستند که اولین زخمی‌ها از جمله یک پلیس را در جریان این حمله نجات دادند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت حمله تروریستی در وین را برعهده گرفت. در این حمله چهار شهروند از جمله یک زن و مرد سالمند، یک رهگذر و یک گارسون زن کشته و ۲۲ نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. حملات در شش نقطه وین و در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر انجام شد.

عامل این حمله یک جوان ۲۰ ساله به نام «کورتین. اس» با تابعیت اتریشی و مقدونیه‌ای بود که با کلاشنیکف خود مردم را در کافه‌های پیاده‌رو منطقه کنیسه، خونسردانه هدف قرار داد. او سرانجام به ضرب گلوله پلیس کشته شد. «کورتین. اس» سابقه افراطی‌گری داشت و پیش از این تلاش کرده بود به سوریه برود. او پس از گذراندن یک دوره بازپروری و «افراط‌زدایی» در زندان، قبل از پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده بود.

کمک میکائیل اوزن و رجب طیب گولتکین دو جوان ترک‌تبار در شب حمله تروریستی در وین ـ عکس از توئیتر

«خود را در میانه تیراندازی یافتیم»

رجب و میکائیل مانند تروریست حمله دوشنبه شب ۲۰ ساله هستند. آن‌ها می‌خواستند از آخرین ساعت‌های قبل از آغاز محدودیت‌های کرونایی در کافه‌های وین استفاده کنند. میکائیل می‌گوید: «پس از آخرین کافه، ناگهان خود را در میانه تیراندازی دیدیم». این دو دوست ورزش‌های رزمی را در سطح نیمه‌حرفه‌ای انجام می‌دهند. آن‌ها برای کمک به رهگذران شتافتند.

ویدئویی که از یک بالکن فیلمبرداری شده بود، آن‌ها را نشان می‌داد که در زیر رگبار، یک مأمور پلیس را که به‌شدت زخمی شده بود نجات می‌دهند.

بامداد سه‌شنبه، میکائیل پیامی منتشر می‌کند که به‌سرعت پخش می‌شود:

«ما مسلمانان ترک‌تبار، ترور را در همه اشکال آن رد می‌کنیم. ما با اتریش هستیم، با وین هستیم. ما به اتریش احترام می‌گذاریم و هر اتفاقی بیفتد، آماده کمک هستیم.»

میکائیل و رجب در آن شب افزون بر نجات مأمور پلیس، یک زن زخمی را به یک رستوران و یک زن سالمند را به مکانی امن منتقل کردند.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش در یک نشست خبری از این دو جوان ترک‌تبار نام برد و گفت:

«برای من مهم است که بگویم، افسر پلیس زخمی توسط دو اتریشی مهاجر به آمبولانس منتقل شد.»

کمک یک جوان فلسطینی

قبل از مداخله دو جوان ترک‌تبار، یک جوان ۲۳ ساله فلسطینی، شاغل در یک رستوران فست‌فود به پلیس کمک کرده بود. این جوان چهره‌ای آشنا برای اتریشی‌هاست زیرا خانواده او سال گذشته به این دلیل آن‌که شهردار نمی‌خواست در شهر خود مسلمانی حضور داشته باشد از خرید خانه در شمال کشور منع شده بود و این ماجرا در کشور به یک رسوایی تبدیل شد.

در ترکیه کمک‌های میکائیل اوزن و رجب طیب گولتکین به تبلیغاتی برای دولت این کشور تبدیل شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور آن‌ها را «قهرمانان» خطاب کردند و اردوغان با این دو جوان تماس تلفنی گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گرگ خاکستری

    اروپا وقتی که شهروندان شرورش را به سوریه می فرستاد تا به داعش بپیوندند باید به فکر امروز می بود. چرا می گویید تروریست‌های دولت اسلامی و نمی گویید تروریست‌های مقودینه ای اروپای شرقی؟