ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای حیرت‌آور نماینده جمهوری اسلامی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل: ایران به طور کامل به آزادی بیان اعتقاد دارد

تنها نکته تازه در گزارش محمد زارعیان به مجمع عمومی سازمان ملل طرح این ادعا بود که با وقاحت بی‌حد و مرز پهلو می‌زند.

شامگاه پنجشنبه ۶ نوامبر/ ۱۵ آبان مجمع عمومی سازمان ملل برای استماع گزارش شورای حقوق بشر تشکیل شد. محمد زارعیان، نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اظهاراتی حیرت‌‌انگیز که با وقاحت بی‌حد و مرز پهلو می‌زد ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به آزادی بیان اعتقاد دارد. جز این، حرف تازه‌ای به میان نیامد.

(عکس: آرشیو) مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمد زارعیان، نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مانند گذشته رئوس سیاست دولبه جمهوری اسلامی در برابر گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران را یک بار دیگر برشمرد:

  • ایران همچنان تعیین گزارشگر ویژه را غیر موجه می‌داند
  • گمان می‌کند اعمال تحریم‌های یک‌جانبه حقوق بشر را هدف قرار می‌دهد
  • و با این‌همه ایران آماده است با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر «بر اساس احترام متقابل» همکاری کند

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران هفته گذشته در گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل جمهوری اسلامی را به نقض جدی حقوق شهروندان متهم و اعلام کرد که همزمان بازداشت‌ها و فشار بر فعالان مدنی در ایران افزایش یافته است.

در گزارش قبل از آن هم جاوید رحمان به تأکید اعلام کرده بود با وجود آنکه حدود یک سال از اعتراضات آبان می‌گذرد مسئولان حکومتی در ایران همچنان از انجام تحقیقات درباره جان‌باختن صدها تن از شهروندان معترض و نقض مداوم حقوق آنها در زندان‌ها طفره می‌روند.

روز گذشته نیز احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی عقیده و مذهب اعلام کرد که در ۲۱ کشور جهان آزادی عقیده و مذهب نقض می‌شود. ایران با نقض حقوق اساسی برخی از اقلیت‌های دینی به ویژه بهائیان در میان این کشورها قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آزادی بیان بیات شده

    آزادی بیان همه است، در سایتهای فارسی زبان خارجی و بخصوص منتقد یا مخالف نظام جمهوری اسلامی، خیلی عالی آزادی بیان است، به هر حال از اینکه حدود نصف کامنتهای من را طی بیش از ده سال در جاهای مختلف منتشر کردند جای بسی قدردانی دارد، اما از آنجا خودسانسوری در ایران وحشناک است و اساس بیان چندانی نمیشود در نتیجه آزادی بیان خوب است وضعش! چون وقتی خود مردم خودسانسوری کنند از ترس محاتکمه و زندان و اعدام یا ترور! از موارد خودسانسوری که موجب بروز خودبخودی ازادی بیان در ایران میشود!: 1- ابراز نوع عقیده خارج ادیان چهارگانه (مثلا زندیقی، کافری، بهائی، آتئیسمی، آگنوتیستی و...) 2- مخالف و حتی انتقاد به بنیادهای جمهوری اسلامی یا نظام ولایی بخصوص شخص رهبر و ارکان مادام العمر نظام 3- هر گونه سخنی اهانت به ادیان چهار گانه بخصوص دین اسلام و الخصوص مذهب شیعه 4- افشاگری غیر خودی از فساد و ظلم و جنایت خودی های نظام .... در جهان، آزادی بیان بیات شده است، دیگر این خبر تازه نیست، خبر این است کدام خائنین در ایران شایعه قحطی نان کرده و یحتمل میخواهند قحطی نان راه به انداخته!، در حالی که ایران نه تنها خودکفا در طول گندم است وبلکه کازاد گندم و آرد دارد! فهرست متهمان خیانت قحطی مصنوعی نان: 1- حکومت ولایی و مزدوران اصلاح طلب و اصول گرا و مجمع سرمایه پرستان ولایی و انگلهای غیر ولایی دنیاپرست 2- دشمنان داخلی و خارجی نظام ولایی موسوم جمهوری اسلامی 3- هر دو گزینه 1 و 2 لطفا بر اساس حق آزادی بیان منتشر کنید

  • حامد

    همین فرد وقیح و دروغگو که کلامش از هزار جنایت بدتر است، فردا پس فردا استاد و پروفسور آزادی بیان و صلح در یکی از دانشگاههای آمریکا می‌شود.

  • شهروند

    دوستان زمانه متوجه نیستند که این آقا حقیقت را میگوید، آزادی بیان وجود دارد اما آزادی بعد از بیان وجود ندارد.

  • کارو

    به نظر من که ایشان کاملاً راست گفته و تیتر تعجب آور رادیو زمانه بی دلیل است. جمهوری اسلامی ایران به طور کامل و مطلق به آزادی بیان اعتقاد دارد، اما این حق را فقط در مورد رهبر جمهوری اسلامی به رسمیت می شناسد. معظم له حق دارد بدون ترس از پیگرد هر حرفی که خواست بزند و هر عقیده ای که خواست داشته باشد. حضرت آقا مطلقاً در این سال ها آزاد بوده اند و هیچ کس هم مانع ایشان نشده و از چنان آزادی برخوردار بوده اند که در هیچ کشور اروپایی تصور آن ممکن نیست! اما متأسفانه مخالفان ایشان چشم دیدن این همه آزادی را ندارند و معتقدند که ایشان نباید آزادی داشته باشد و همۀ تلاششان را هم دارند می کنند که آزادی معظم له را محدود کنند!!!