ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران بیکارشده‌ نفت هفتکل همچنان در انتظار بازگشت به‌ سر کار هستند

نزدیک به چهار سال است که کارگران پروژه احداث شرکت نمک‌زدایی نفت هفتکل در خوزستان بیکار شده‌اند. آن‌ها همچنان در انتظار بازگشت به شغل خود هستند.

در حالی‌که چهار سال از بیکاری کارگران پروژه احداث شرکت نمک‌زدایی نفت هفتکل می‌گذرد این کارگران همچنان در انتظار بازگشت به سر کار خود هستند.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه نمک‌زدایی هفتکل در مقابل فرمانداری این شهرستان - اسفند ماه ۱۳۹۶

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، شماری از کارگران پروژه ساخت شرکت نمک‌زدایی نفت هفتکل با سوابق کار ۴ تا ۵ سال، پس از پایان پروژه به مرور به دلیل‌عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدند.

این کارگران برای بازگشت به سر کار و مطالبات مزدی در آبان‌ماه سال جاری در مقابل نهاد‌های دولتی چند بار تجمع اعتراضی برگزار کردند اما این اعتراضات به نتیجه‌ای نرسیده است.

کارگران معترض بومی هستند و انتظار دارند پس از اتمام پروژه در اولویت استخدام قرار گیرند.

پروژه نمک‌زدایی نفت هفتکل به ظرفیت ۴۵ هزار بشکه در روز در سال ۱۳۹۶ آغاز شد اما کارگران به مرور اخراج شدند. در آبان‌ماه همان سال شش ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد و در همین حال پیمانکار کارگران را از کار بیکار کرد. کارگران بیکارشده نیز در مقابل فرمانداری هفتکل دست به تجمع اعتراضی زدند. در اسفند ۹۶ نیز همین تجمعات اعتراضی تکرار شد.

در طول چهار سال گذشته کارگران اخراج‌شده این پروژه در جست‌وجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند شغلی پیدا نکرده‌اند.

کارگران بیکارشده در طول این مدت برای گذران زندگی خود با دستفروشی، مسافرکشی و مشاغلی از این دست امرار معاش کرده‌اند و اکنون نگران آن هستند که با ادامه وضعیت موجود نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط ادامه دهند.

میدان نفتی هفتکل پس از مسجد سلیمان قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران است. این شهر پس از مسجد سلیمان، دومین شهر نفت‌خیز خاورمیانه نیز لقب گرفت. میدان نفتی هفتکل با ۴۵ چاه فعال،  به‌طور میانگین، روزانه بیش از ۴۵هزار بشکه نفت صادر می‌کند.

در حال حاضر وضعیت بیکاری در استان خوزستان نگران‌کننده است. در اردیبهشت سال جاری سیدمحمد مرعشی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان خوزستان گفت:

«پیش از شیوع ویروس کرونا آمار پرداختی بیمه بیکاری در خوزستان ۸ هزار نفر بود این آمار تا ۴ اردیبهشت به ۳۰ هزار نفر در استان خوزستان رسیده است.»

هفتکل در خوزستان رتبه بالایی در نرخ بیکاری دارد و یکی از شهرهایی است که بیشترین مهاجرت مردم به اهواز را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.