ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در جهان: رکورد ابتلا در چند کشور شکست

کشورهای جهان در حال حاضر موج دوم شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌کنند و بسیاری تصمیم به محدودیت‌های جدید گرفته‌اند.ایتالیا، آلمان، سوئد، روسیه و کانادا رکورد ابتلا به کرونا را شکستند.

بیشتر کشورهای جهان با موج دوم شیوع ویروس جدید کرونا مواجه‌اند. شمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است. در چند کشور رکورد ابتلا شکسته شد.

تا شامگاه جمعه ۶ نوامبر / ۱۶ آبان شمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در جهان به بیش از ۴۹ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. آمار جان‌باختگان نیز بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۰۰ نفر شد.

کرونا در ایتالیا ـ میلان ترس‌خورده. آوریل ۲۰۲۰ - عکس از shutterstock

ایتالیا

روز جمعه رکورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در ایتالیا با ۳۷ هزار و ۸۰۹ مورد جدید، شکسته شد. به‌گفته وزارت بهداشت ایتالیا این بالاترین میزان مبتلایان در یک روز است.  

مقامات ایتالیایی همچنین اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۶ مورد مرگ ناشی از شیوع کووید۱۹ گزارش شده است.

بدین ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۸۶۲ هزار و ۶۸۱ نفر و تعداد جان‌باختگان به ۴۰ هزار و ۶۳۸ نفر رسید.

آلمان

در آلمان، انستیتو کُخ این کشور اعلام کرد که در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ هزار و ۵۰۶ ابتلای جدید به کووید۱۹ و ۱۶۶ مورد مرگ ناشی از این ویروس ثبت شده است. این بالاترین میزان ابتلا به کووید۱۹ در یک روز در آلمان است. با افزایش متوسط ​​سن افراد مبتلا به کووید۱۹ نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد تعداد ابتلا در میان افراد آسیب‌پذیر افزایش می‌یابد.

در حال حاضر شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هر ۱۰ روز دو برابر می‌شود، بدین ترتیب بیمارستان‌های آلمان ممکن است در حدود یک ماه دیگر به نقطه بحرانی برسند. با این حال برخی نشانه‌هایی وجود دارد که پویایی موج دوم در آلمان در حال کند شدن است.

دولت فدرال آلمان روز جمعه نسبت به آمارهای جدید ابراز نگرانی کرد. سخنگوی دولت در برلین گفت هدف کنونی ایجاد ثبات در شمار مبتلایان با کاهش نسبی در ماه نوامبر و سپس کاهش قابل توجه آن‌ است. کابینه ویژه بررسی شیوع کووید۱۹ در مورد وضعیت فعلی روز دوشنبه آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

روسیه

روسیه روز جمعه ۲۰ هزار و ۵۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرد که ۶۲۵۳ مورد در مسکو بود. این تعداد نیز رکورد ابتلا در یک شبانه روز در این کشور را شکست.

مقامات همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۸ مورد مرگ جدید را ثبت کردند. شمار رسمی جان‌باختگان این اپیدمی در روسیه به ۲۹ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

سوئد

سوئد روز جمعه چهار هزار و ۶۹۷ نفر مبتلا به ویروس کووید۱۹ را ثبت کرد که بالاترین رقم ابتلا به این بیماری است.

مقامات بهداشتی گفته‌اند که ابتلا به این ویروس احتمالاً در بهار چندین برابر بیشتر بوده اما به دلیل آزمایش‌های کمتر در آن زمان ثبت نشده است.

سوئد همچنین روز جمعه ۲۰ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ را ثبت کرد. در مجموع شمار جان‌باختگان در این کشور به ۶۰۲۲ نفر رسید. نرخ مرگ‌ومیر در این کشور چندین برابر همسایگان شمالی در اروپا است اما از برخی کشورهای بزرگ اروپایی مانند اسپانیا و بریتانیا کمتر است.

نروژ

مقامات شهری اسلو گفته‌اند که سالن‌های تئاتر و سینما، مراکز آموزشی و استخرهای شنا باید در این شهر تعطیل شوند تا از گسترش ویروس کووید۱۹ جلوگیری شود.

براساس اقدامات جدید، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز دیگر نمی‌توانند الکل سرو کنند.

ریموند یوهانسن، شهردار اسلو، در یک نشست خبری گفت شمار موارد ابتلا در حال افزایش است و باید فعالیت‌های اجتماعی کاهش یابد.

مقامات نروژی از مردم این کشور خواسته‌اند تا از سفر در داخل کشور خودداری کنند و تا آن‌جا که ممکن است در خانه‌های خود بمانند.

مقامات بیشترین نگرانی را در مورد اوسلو و برگن، دومین شهر بزرگ این کشور دارند. با این حال نروژ پس از فنلاند و استونی کمترین ابتلا در اروپا را دارد.

لتونی

لتونی برای جلوگیری از کووید۱۹ که در هفته‌های اخیر در کشورهای بالتیک گسترش یافته است، از ۹ نوامبر محدودیت‌های چهار هفته‌ای اعمال کرده‌اند.

این کشور روز جمعه ۳۶۷ مورد جدید ابتلا و و ۸۷ مورد مرگ در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرد. تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۷۱۱۹ مورد رسید. در یکم اکتبر این تعداد تنها دو هزار و ۸۶ مورد بود.

براساس محدودیت‌های جدید در لتونی حداکثر ۱۰ نفر از دو خانوار مجاز به جمع شدن در داخل خانه هستند. رستوران‌ها می‌توانند فقط غذای آماده ارائه دهند و فروشگاه‌ها نیز تعداد افراد داخل را محدود می‌کنند.

کانادا

در حالی که کانادا با موج دوم کووید۱۹ مقابله می‌کند، مقامات بهداشتی در منطقه غربی این کشور با افزایش موارد روزانه ابتلا نگران شده‌اند.

در دو استان پرجمعیت، انتاریو و کبک شمار مبتلایان زیاد است اما در هفته‌های اخیر، آلبرتا و بریتیش کلمبیا رکورد ابتلای روزانه را شکسته‌اند.

مقامات بهداشتی آلبرتا می‌گویند ۸۰۰ مورد جدید ابتلا گزارش شده و این بسیار نگران‌کننده است.

در پنج هفته گذشته شمار مبتلایان در آلبرتا چهار برابر شده و بسیاری از ساکنانی که به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده‌اند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. شمار فزاینده موارد ابتلا نشان می‌دهد که محدودیت‌های اخیر که ۱۰ روز پیش اعمال شده است مؤثر نبوده‌اند.

بریتیش کلمبیا، با ۵ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۴۰۰ مورد جدید ابتلا را ثبت کرده و همین امر موجب شده است که مقامات بهداشتی درخواست جلوگیری از اجتماعات را مطرح کنند.

در حال حاضر در کانادا ۳۲ هزار و ۸۶۷ نفر مبتلا وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.