ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امارات ۱۰ میلیارد دلار تجهیزات جنگی از آمریکا می‌خرد

پس از وساطت برای برقراری روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات، واشنگتن قصد دارد دهها میلیارد دلار جت‌ جنگی اف-۳۵، پهباد جنگی پیشرفته، بمب‌ هدایت‌شونده، بمب سقوط آزاد و موشک به ابوظبی بفروشد.

وزارت خارجه ایالات متحده در پیامی غیررسمی به کنگره این کشور درباره برنامه فروش ۱۰ میلیارد دلار تجهیزات جنگی به امارات متحده عربی توضیحاتی ارائه داده است. یکی از کارمندان کنگره با اعلام این خبر افزود که تجهیزات جنگی فروخته شده شامل بمب‌ هدایت‌شونده، بمب‌ سقوط آزاد و موشک‌ می‌شود.

از چپ به راست: وزیر خارجه بحرین، نخست وزیر اسرائیل، رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه امارات متحده عربی- کاخ سفید، مراسم امضای پیمان ابراهیم-، سپتامبر ۲۰۲۰(Photo by SAUL LOEB / AFP)

پیام غیررسمی وزارت خارجه ایالات متحده درباره تجهیزات جنگی فروخته شده به امارات آخر وقت روز پنج‌شنبه ۵ نوامبر/ به نمایندگان کنگره فرستاده شد، درست کمی پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به کنگره اطلاع داد که تعدادی پهباد جنگی پیشرفته را به امارات خواهد فروخت.

هر دو خبر غیررسمی بالا بعد از خبر دیگری در هفته پیش درباره فروش احتمالی جت‌های جنگی اف-۳۵ به امارات، اعلام می‌شوند.

ترامپ در سپتامبر سال جاری شرایطی را فراهم کرد تا امارات با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کند.

هر معامله تسلیحاتی که ایالات متحده در خاورمیانه انجام می‌دهد باید مطابق با توافق درازمدت این کشور با اسرائیل باشد که مطابق آن تجهیزات ساخت ایالات متحده نباید به «آستانه کیفی نظامی» اسرائیل لطمه بزند و تضمین کند که قابلیت تسلیحات فروخته شده به اسرائیل نسبت به تسلیحات فروخته شده به همسایگان این کشور «برتری» دارد.

دفتر روابط خارجه سنای آمریکا و کمیته وزارت خارجه کنگره فروش عمده تسلیحات را پیش از اعلام رسمی آن به قانون‌گذاران، به شکلی غیررسمی بررسی می‌کنند. اعضای این دو کمیته پیشتر از نقش امارات متحده عربی در مرگ غیرنظامیان در جنگ یمن انتقاد کرده بودند.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از اظهار نظر درباره جزئیات معامله واشنگتن و ابوظبی خودداری کرده و گفت که سیاست این وزارت‌خانه این است که تا پیش از اعلام رسمی به کنگره، جزئیاتی در این باره فاش نکند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    امارات و بحرین بدرستی میدانستند که اگردمکرات ها حکومت آمریکا را بدست گیرند بدون شک مورد حمله و تعرضات آنچنانی از حکومت آخوندی و یمنی ها قرارخواهند گرفت پس با اسرائیل برای دفاع ازخودشان طرح رفاقت برپا کردند وامریکا درحقیقت محض مدرنترین جنگ افزارهایشان بدون هیچ ضامنتی که اسرائیل آن تقبل کرده است دراختیار امارات قرار نمیدهد که تحت تصرف سپاه پاسداران دراید ...