ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبه‌نظامیان اسلامگرا در موزامبیک بیش از ۵۰ نفر را سر بریده و تعدادی از زنان و کودکان را با خود بردند

اسلام‌گرایانی که خود را «الشباب» و وابسته به داعش می‌خوانند، در حمله به استان کابو دلگادو در موزامبیک، پس از به آتش کشیدن خانه‌های روستائیان، بیش از ۵۰ نفر از ساکنان روستاها را گردن زدند و تعدادی از زنان و کودکان را با خود بردند.

مهاجمان مسلح وابسته به داعش در موزامبیک بیش از ۵۰ تن از ساکنان روستاهای شمال شرقی این کشور را سر بریدند. به گفته شاهدان محلی آن‌ها علاوه بر کشتن مردان و تکه‌تکه کردن اجساد آن‌ها، خانه‌های روستاییان را آتش زده و زنان و کودکان را با خود برده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

رسانه‌های دولتی موزامبیک دوشنبه ۹ نوامبر/ ۱۹ آبان از حمله مرگبار اسلام‌گرایان به استان کابو دلگادو (Cabo Delgado) در شمال این کشور خبر دادند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، برناردینو رافائل، فرمانده کل پلیس موزامبیک دوشنبه ۹ نوامبر/ ۱۹ آبان اعلام کرد اسلام‌گرایانی که خود را «الشباب» و وابسته به داعش می‌خوانند، بیش از ۵۰ نفر از ساکنان این استان مسلمان‌نشین را گردن زده‌اند. او به رسانه‌ها گفته جنگجویان وابسته به داعش به چندین روستا در مناطق میودومبه و ماکومیا حمله کرده، غیرنظامیان را کشتند، زنان و کودکان را ربودند و خانه‌ها را به آتش کشیدند.

براساس این گزارش اسلام‌گرایان زمین فوتبال یکی از روستاها را به محل اعدام ساکنان بدل کرده و در آنجا حداقل ۵۰ نفر را سر بریده و جسد‌های آن‌ها تکه تکه کرده‌اند. منابع خبری می‌گویند مردان مسلح از جمعه شب تا روز یکشنبه روستاییانی را که قصد فرار داشتند، دستگیر کرده و پس از انتقال به این زمین فوتبال با بی‌رحمی سر بریده‌اند.

یکی از بازماندگان به خبرگزاری دولتی موزامبیک گفته:

«افراد مسلح جمعه شب با فریادهای «الله اکبر» به سمت مردم در روستای نانجابا تیراندازی کردند، خانه‌ها را آتش‌ زدند، سر دو نفر را قطع کردند و چندین زن را ربودند».

برخی از منابع قتل فجیع ساکنان و ربودن زنان را در روستاهای مجاور هم تأیید کرده‌اند.  

روز دوشنبه جسد مثله شده دست کم پنج بزرگسال و ۱۵ پسربچه دیگر که به گفته شاهدان در حال تجزیه بود، در جنگل‌های این منطقه کشف شد.

یک افسر پلیس که مایل به فاش شدن نامش نبوده گفته پلیس پس از اینکه شورشیان دست به قتل عام ساکنان زده‌اند، از طریق گزارش افرادی که اجساد را در جنگل پیدا کرده‌اند، از این حمله مطلع شده است.

ارتباط این گروه با گروه الشباب در سومالی و داعش مشخص نیست. منابع محلی می‌گویند شبه‌نظامیان اسلامگرا از فقر و بیکاری جوانان و نوجوانان برای آنچه «استقرار حکومت اسلامی» می‌خوانند، سوءاستفاده می‌کند. آن‌ها از سال ۲۰۱۷ تاکنون بارها به استان کابو دلگادو حمله کرده‌اند اما حمله اخیر بدترین و بی‌رحمانه‌ترین حمله آن‌ها خوانده شده است.

شمار قربانیان این حملات، از سال ۲۰۱۷ تاکنون به بیش از دو هزار نفر می‌رسد که بالغ بر نیمی از آن‌ها غیرنظامی‌اند.

بر اساس گزارش سازمان عفو ​​بین الملل که ماه گذشته منتشر شد، حملات خشونت‌آمیز اسلامگرایان در کابو دلگادو همچنین به آوارگی دست کم ۳۰۰ هزار نفر منجر شده و ۷۱۲ هزار نفر در این منطقه به کمک‌های انسان‌دوستانه محتاج‌اند.

در ماه آوریل سال جاری نیز شبه‌نظامیان اسلامگرا بیش از ۵۰ نفر را در حمله به یک روستا در کابو دلگادو، به اتهام امتناع از پیوستن به صفوف خود، سر بریده و یا به ضرب گلوله به قتل رساندند.

چند هفته پیش نیز در حملات مشابه ۹ نفر در این استان سر بریده شدند.

بحران انسانی ناشی از حملات اسلامگرایان بعد دیگری نیز دارد: گروه های مدافع حقوق بشر می‌گویند نیروهای امنیتی موزامبیک هم نیز در جریان عملیات مهار شورش، به دستگیری‌های خودسرانه، شكنجه و كشتار دست زده و حقوق بشر را نقض کرده‌اند.

استان کابو دلگادو بزرگ‌ترین معدن یاقوت جهان را در خود جای داده و محل اجرای پروژه چند میلیارد دلاری گاز طبیعی مایع است که توسط شرکت چند ملیتی توتال فرانسه اجرا می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    طالییبان و القاعده و داعش درافغانستان با تهیه و فروش سنگ های گران بهای زینتی و یاغوت به خارجی ها مبالغ هنگفت دلاری بدست می آورند که با پرداخت همین پولها هم به دلالان اسلحه اروپائی و روسی اسلحه و جنگ افزار تهیه کرده و می کنند ...حالا چرا داعش وچگونه راهی به موزامبک پیداکرده است ودرحقیقت بدستور همان خارجی که چشم به سنگ های گران بهای یاغوت این روستا دوخته اند به روستا حمله ور میشود که با ایجاد کشتار مردمان این روستا این روستا ومنابعش را برباید کاملآ" مشخص است و چرا داعش به پروزه گازی توتال فرانسه حمله نکرده است چه دلیل و علتی می تواند داشته باشد؟ بله دلارهای کلان و اسلحه برایتان حاضر روستا را برایمان تخلیه کنید !!اسلام وجهادیان وجنایتگراشان ابزرای برای امپریالیست ها شده اند که چگونه منابع و ثروت کشورها به یغما برده و می برند ...