ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شيرين عبادی در رابطه با اعتصاب غذای دراويش زندانی به احمد شهيد نامه نوشت

در پی اعتصاب غذای تعدادی

در پی اعتصاب غذای تعدادی از دراويشی که در زندان به‌سر می‌برند، شيرين عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل گزارشی در اين‌باره به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران، ارائه کرد.

شيرين عبادی در نامه خود به احمد شهيد با اشاره به سابقه برخورد با دراويش در جمهوری اسلامی ايران، گفته است "دراويش صرفاً به دليل اعتقادات خود از سوی مأموران حکومتی تحت انواع فشارهای غيرقانونی از قبيل بازداشت، شکنجه، تحقير، توهين و تهديد قرار دارند و چون نااميد از اجرای عدالت بوده و دادگاهی را برای دادخواهی نمی‌يابند به ناچار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

صالح مرادی و کسری نوری در هفتادمین روز اعتصاب غذای خود در زندان عادل‌آباد شيراز به‌سر می‌برند و شش روز اخیر اعتصاب خود را از "تر" به "خشک" تغییر داده‌اند.

آن‌ها در اعتراض به انتقال هفت وکيل دراويش زندانی به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين تهران دست به اعتصاب زده‌اند.

امروز نيز ۵۰ نفر از دراويش در حمايت از اين دو نفر در برابر زندان عادل‌آباد شيراز تحصن کردند.

علی‌رضا روشن و مصطفی عبدی، دو تن ديگر از دراويش زندانی که از روز یکم فروردین سال جاری خورشیدی دست به اعتصاب غذا زده بودند، روز دوشنبه پنجم فرودین به این اعتصاب غذا پایان دادند.

رونوشت نامه شيرين عبادی برای دفتر بان کی‌ مون، دبير کل سازمان ملل متحد، دفتر ناوی پيلای، کميساريای عالی‌ حقوق بشر، گزارشگر ويژه آزادی مذهب و عقيده و اتحاديه بين المللی وکلای دادگستری نيز ارسال شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.