ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختران در آفریقا محروم‌اند، و مأیوس از دولت‌ها

فروم سیاست برای کودکان آفریقایی گزارش داد: دختران هنوز هم به طور رایج در سن کم وادار به ازدواج می‌شوند، بهداشت و درمان از آنها دریغ می‌شود و مورد سوءاستفاده واستثمار جنسی قرار می‌گیرند.

فروم سیاست‌ کودکان آفریقایی گزارش داد: دختران هنوز هم به طور رایج در سن کم وادار به ازدواج می‌شوند، بهداشت و درمان از آنها دریغ می‌شود و مورد سوءاستفاده و استثمار جنسی قرار می‌گیرند. داده‌ها نشان می‌دهد که به خاطر کوتاهی دولت‌ها، دختران در آفریقا «در دوران زندگی خود محکوم به تبعیض و نابرابری هستند.»

دختران آفریقایی به شکلی رایج مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند/ عکس از shutterstock (Lukas Maverick Greyson)

در گزارشی که از سوی فروم سیاست‌ کودکان آفریقایی روز جمعه ۲۰ نوامبر منتشر شد، ۵۲ کشور آفریقایی از نظر «رفتار دوستانه با دختران» رتبه‌بندی شده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که دختران آفریقایی به طور رایج از آموزش محروم می‌شوند، پیش از سن قانونی وادار به ازدواج می‌شوند، در خانه، مدرسه یا محل کار مورد سوءاستفاده جنسی، فیزیکی و عاطفی قرار می‌گیرند، امکانات بهداشتی و درمانی از آنها دریغ می‌شود و از مالکیت مستغلات و دریافت ارث محروم هستند.

بر اساس گزارش فروم سیاست‌ کودکان آفریقایی، گرچه دستاوردهای مهمی در ۳۰ سال اخیر در زمینه حقوق دختران از جمله دسترسی به آموزش و اقدامات علیه استثمار حاصل شده، اما این تلاش‌ها هنوز به هیچ وجه کافی نیستند.

نرخ بالای سوءتغذیه و ازدواج کودکان، و نرخ بسیار پایین ثبت‌نام در مدرسه موجب شده که چاد و سودان جنوبی بدترین کشورهای آفریقا برای دختران باشند.

در مقابل، موریس کشور کوچکی که در واقع جزیره‌ای در جنوب شرق قاره آفریقاست از جمله کشورهایی است که قوانین در زمینه حقوق دختران را اصلاح کرده و آنها را با استانداردهای بین‌المللی انطباق داده است. این جزیره بالاترین نرخ ثبت‌نام در دوره آموزشی پیش‌دبستانی را دارد و همه دختران نوجوان باردار در آنجا به امکانات بهداشتی برای مادران دسترسی پیدا می‌کنند.

۳۰۸ میلیون دختر زیر ۱۸ سال در آفریقا زندگی می‌کنند. با این حال در بسیاری از کشورهای این قاره فقط یکی از پنج دختر به آموزش متوسطه دسترسی دارد. یک سوم مدارس ابتدایی یک چهارم دبیرستان‌ها هیچ گونه سرویس بهداشتی ندارند. تعرض و خشونت جنسی و سوء‌استفاده عاطفی علیه دختران از سوی معلمان و همکلاسی‌ها رواج دارد، که موجب می‌شود بسیاری از دختران ترک تحصیل کنند.

بعد از موریس بهترین کشورهای آفریقا در زمینه برابری دختران عبارتند از: تونس، آفریقای جنوبی، سیشل، الجزیره، کیپ ورد، و نامیبیا.

بدترین کشورها جز سودان جنوبی و چاد عبارتند از: اریتره، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجر و جمهوری آفریقای مرکزی، و اتحاد قمر.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    برطبق روایت اسلام ...دختر وزن کمبود مغز دارند و درهمین روایت ها آمده است که گربه و زن و کبوتر با شیطان درتماس هستند و مردها هستند که اشرف مخلوقات هستند وباید کمبود مغزی دختران و زنان را جبران کنند!! درتمامی کشورهای اسلامی دختر وزن فقط برای زاد ولد و خانه داری طبق قوانین هزاروچندساله پیش اسلام هستند و حق هیچگونه اظهاروجودی درجامعه مردان نداشته وندارند ...درایران عزیرمان در روستاها و دهات ها چنین بوده و می باشد..فک و فامیل های فرای تصور مذهبی بنده که ازدهاتی بوده اند وقتی برای دیدار به خانه ما درتهران می آمدند وبرحسب اتفاق درجمع آنها مادرم برای موضوعی ازپدرم انتقاد میکرد به پدرم خرده میگرفتند که چرا بردهان مادرم نمی کوبد مرد مسلمان چرا باید اجازه دهد که زنش ازوی انتقاد کندزیراکه قوانین اسلام مرد را حاکم زن میداند و وی تعیین کننده سرنوشت همسرش و فرزندتنش است !!!نیجریه و سودان واتیوپی که مردسلاری بیسوادنه و ارتجاعی عقب گرا واسلامی دراین کشورها حکومت می کند برای دختران و زنان ارزشی قابل نبوده ونیست چه برسد به کودکان !!!درهندوستان هم زنان و دختران مسلمان به این سرنوشت دچارند!!