ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاور حسن روحانی در دادگاه ویژه جرائم سیاسی ویژه «خودی‌ها» مجرم شناخته شد

حسام‌الدین آشنا، مشاور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک رئیس‌جمهوری در دادگاه جرایم سیاسی که تنها «خودی‌ها» در آن محاکمه می‌شوند، مجرم اما مستحق تخفیف شناخته شد.

احمد مومنی که خبرگزاری‌های داخلی ایران او را سخنگوی «هیئت منصفه دادگاه جرائم سیاسی» معرفی می‌کنند، یکشنبه دوم آذر گفت که حسام‌الدین آشنا، مشاور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک رئیس‌جمهوری در این دادگاه مجرم شناخته شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گفته مومنی مشاور رئیس جمهوری ایران بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه در دادگاه محاکمه شده و هیئت منصفه پس از شنیدن دفاعیات آشنا، به اتفاق آراء  او را «در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت مستحق تخفیف دانست».

آشنا پیشتر گفته بود که به دلیل نوشتن در توئیتر در باره شلیک سپاه پاسداران به هواپیما اوکراینی و فساد اکبر طبری، معاون صادق لاریجانی در قوه قضائیه که بخاطر فساد مالی محاکمه و محکوم شد، به دادگاه احضار شده است.

او سومین «متهم سیاسی» است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم سیاسی و با حضور «هیئت منصفه» محاکمه می‌شود. پیش از این نعمت احمدی، وکیل دادگستری و حقوق‌دان نزدیک به اصلاح‌طلبان و علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این دادگاه محاکمه شده بودند. هیئت منصفه این دادگاه احمدی را مجرم اما مستحق تخفیف دانست و برای زاکانی رای تبرئه صادر کرد.

دستگاه قضایی در حالی «خودی‌ها» را در دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی و با حضور هیئت منصفه محاکمه می‌کند که بسیاری از فعالان حقوق شهروندی، اعضای سازمان‌های غیردولتی، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، معلمان، کارگران و منتقدان سیاست‌های جمهوری اسلامی در دادگاه‌های انقلاب و بدون امکان دادرسی عادلانه محاکمه و به زندان و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌شوند.

قانون برگزاری دادگاه جرائم سیاسی با اینکه در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید اما از مهر امسال اجراء شد.
براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی به جرایم سیاسی باید در دادگاه ویژه این جرایم و حضور هئیت منصفه انجام شود. اصلی که در همه ۴۲ سال گذشته نادیده گرفته شده و از مهر امسال نیز تنها «خودی‌ها» در دادگاه جرایم سیاسی محاکمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    لعنت به خودی ها و نخودی ها