ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده لجین الهذلول، فعال حقوق زنان سعودی را زیر عنوان تروریسم بردند

محاکمه لجین الهذلول، فعال حقوق زنان سعودی به تعویق افتاد. دادستانی عربستان این فعال حقوق زنان را به اقدام به «جنایت تروریستی» متهم کرده است.

محاکمه لجین الهذلول، فعال حقوق زنان سعودی به تعویق افتاد. دادستانی عربستان این فعال حقوق زنان را به اقدام به «جنایت تروریستی» متهم کرده است. دادگاه اعلام کرد به این دلیل صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد.  

لجین الهذلول (عکس: آرشیو)

فقط چند روز بعد از برگزاری اجلاس ۲۰ کشور صنعتی جهان، دادستانی عربستان سعودی به خانواده «لجین الهذلول»‎ اطلاع داد که محاکمه این فعال حقوق زنان ۹۰۰ روز بعد از بازداشت او در روز چهارشنبه ۲۵ نوامبر/ ۵ آذر برگزار می‌شود. اما یک روز بعد شبکه الجزیره خبر داد که محاکمه الهذول به تعویق افتاده است. دادگاه اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. به این ترتیب بازداشت الهذلول بدون محاکمه و صدور حکم مجدداً به مدت نامعلومی تداوم پیدا کرد.  

لینا خواهر لجین با انتشار پیامی در توییتر نوشت که این فعال حقوق زنان دچار ضعف جسمانی است، در دادگاه به لرزه افتاده بود، صدایش هم ضعیف و لرزان بود.

«لجین الهذلول» در اعتصاب غذا به سر می‌برد و از یک ماه پیش تاکنون هیچگونه ارتباطی با دنیای خارج از زندان نداشته است. سازمان ملل چندی پیش از وضع سلامت او اظهار نگرانی کرده بود.  

به گزارش عفو بین‌الملل الهذلول تحت فشار مسئولان زندان ناگزیر شد بعد از دو هفته به اعتصاب غذایش پایان دهد. بر همین اساس مقامات زندان در طول شبانه‌روز هر دو ساعت یک بار او را بیدار می‌کردند که به این ترتیب او را وادار به ترک اعتصاب غذا کردند.

الهذلول در مه ۲۰۱۸، چندین ماه قبل از شناسایی حق رانندگی زنان از طرف پادشاه سعودی، همراه با ۹ فعال حقوق زنان دیگر بازداشت شد. خانواده این زندانی سیاسی می‌گوید مسئولان زندان او را شکنجه داده‌اند. از ۹ فعال بازداشتی دست‌کم پنج نفر آن‌ها همچنان زندانی‌اند. این فعالان حقوق زن به قیمومیت مرد بر زن در عربستان سعودی معترض بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.