ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتصاب پیک‌های اکسپرس اسنپ‌فود

بیش از ۹۰۰ تن در اسنپ‌فود شاغلند. آن‌ها بیمه نیستند و نسبت به کارکنان سایر بخش‌های اسنپ مزد کمتری دریافت می‌کنند.

پیک‌های اکسپرس (موتوری) اسنپ‌فود در اعتراض به تصمیم مدیران درباره تغییرات درونی این شرکت و با خواست افزایش کرایه پایه از هشت هزار به ۱۰ هزار تومان دست به اعتصاب زده و از جابجایی بسته‌های مواد غذایی در تهران خودداری می کنند.

رانندگان اسنپ فود- عکس از آرشیو

شرکت اسنپ از جمله شامل اسنپ‌فود و اسنپ‌باکس است که اولی با موتورهای صورتی رنگ غذا و میوه توزیع می‌کند و دومی با جعبه‌های سبز رنگ به توزیع کالا اختصاص دارد. مدیریت شرکت دو هفته پیش تصمیم گرفته اسنپ‌فود را به زیرمجموعه اسنپ‌باکس تبدیل کند؛ تصمیمی که باعث کاهش درآمد آن‌ها خواهد شد. بیش از ۹۰۰ تن در اسنپ‌فود شاغلند. آن‌ها بیمه نیستند و نسبت به کارکنان سایر بخش‌های اسنپ مزد کمتری دریافت می‌کنند.

روز دوشنبه ۱۰ آذر در سومین روز اعتصاب، یکی از اعتصاب‌کنندگان در توضیح وضعیت خود و همکارانش گفت:

«از روز اول که من در اسنپ‌فود کار کردم تا سال پیش، قیمت پایه هفت هزار تومان بود. بعد آن را هزار تومان افزایش دادند اما باز هم دردی را از ما دوا نکرد. مثلا از میدان پونک تا باغ‌فیض یک بار را باید با هشت تومان جابه‌جا کنم، اما اگر بخواهم یک نوشابه بخرم، باید ۱۰ هزار تومان بدهم».

کارکنان اسنپ‌فود در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند:

«موفقیت و پیشرفت امروز اسنپ‌فود مدیون تلاش و زحمت‌های بی‌وقفه ما در گرما و سرماست. چه کسانی که در راه این شغل پرمخاطره جان خود را از دست ندادند. اما اسنپ‌فود به‌جای قدردانی از زحمات ما در این شرایط بحرانی، ما را کنار زده و درصدد دور زدن ماست. ما هم تا زمانی که حق خود را بگیریم به اعتراض ادامه خواهیم داد».

خبرهای کارگری زمانه را بخوانید: حقوق کارگران در ایران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.