ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گوشت بدون کشتار: گوشت مرغ تولید بیورآکتور، برای نخستین بار در سنگاپور به بازار می‌رود

این گوشت محصول شرکت آمریکایی «ایت جاست» است و سازمان غذای سنگاپور با عرضه آن موافقت کرده. قیمت‌اش چندین برابر مرغ واقعی است و عرضه‌اش محدود.

گوشت مرغ کشت‌شده از سلول‌های آن در بیورآکتور برای نخستین بار برای فروش وارد بازار می‌شود. سازمان غذای سنگاپور با عرضه این نوع گوشت موافقت کرده است.

طرح یک بسته مرغ کشت‌شده در بیورآکتور ــ عکس: Shutterstock

شرکت آمریکایی «ایت جاست» (Eat Just ــ به معنای تحت‌للفظی «باانصاف بخورید») تکه‌های گوشت مرغ آزمایشگاهی را در محصولی به نام «لقمه‌های جوجه» (Chicken Bites) تولید و روانه بازار سنگاپور خواهد کرد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین»، این شرکت در بیانیه‌ای گفته که موافقت سازمان غذای سنگاپور با عرضه این گوشت می‌تواند راهگشایی آینده‌ای باشد که گوشت حیوانات بدون نیاز به کشتار آنها در دسترس قرار بگیرد.

محصول «ایت جاست» در یک بیورآکتور یا واکنش‌گاه زیستی ۱۲۰۰ لیتری رشد داده می‌شود و سپس با محصولات نباتی مخلوط می‌شود.

به گفته این شرکت آمریکایی، عرضه اولیه این محصول محدود خواهد بود و تنها به یک رستوران در سنگاپور تحویل داده خواهد شد. قیمت آن فعلاً‌ به مراتب از گوشت واقعی مرغ بیشتر است، اما شرکت وعده داده که در آینده قیمت آن با انبوه‌شدن تولید، کاهش خواهد یافت.

سلول‌های گوشت مرغ از یک بانک سلول استخراج می‌شوند و نیازی به کشتار مرغ برای دسترسی به آنها نیست زیرا می‌توان سلول‌های مورد نیاز را از حیوان زنده در یک بافت‌برداری (بیوپسی) استخراج کرد. برای رشد این سلول‌ها نیز مواد مغذی گیاهی به کار می‌رود.

ده‌ها شرکت دیگر در سرتاسر جهان در حال تلاش برای تولید گوشت به شکل آزمایشگاهی هستند: از مرغ گرفته تا خوک و گاو.

مصرف گوشت در جهان روندی افزایشی دارد و سالانه به کشتار صدها میلیون جانور محبوس ختم می‌شود.

مرغ بزرگ‌ترین قربانی است. دست‌کم روزانه ۱۳۰ میلیون مرغ برای مصرف گوشت آنها کشته می‌شوند. دانشمندان می‌گویند که برای آیندگان نماد بازمانده از دوران ما انبوهی مدفون از استخوان‌های مرغ خواهد بود.

خوک دومین قربانی بزرگ مصرف گوشت است. روزانه چهار میلیون خوک کشتار می‌شوند.

از مقیاسی وزنی،‌ ۶۰ درصد پستانداران زمین را دام یا چهارپایان اهلی تشکیل می‌دهند، ۳۶ درصد را انسان‌ها و تنها ۴ درصد به حیات وحش تعلق دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدرضا

    آفرین . واقعا آفرین . اگر این کشف و اختراع بزرگ هم توسط مافیاهای گوناگون سر بریده نشود و ناتمام نماند و در تمام جهان گسترش یابد و فراگیر شود بشر یک قدم دیگر به جامعه متعالی و مدینه فاضله ی واقعی نزدیک خواهد شد . مدینه ایی بر پایه ی دین حقیقی و غرق در نور و صلح و نه برپایه خون و دروغ و جنگ

  • کیوان

    باید دید نظر جامعهء گیاهخواران نسبت به این محصول چیست ؟