ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ببر ماده باغ وحش ارم

بنا به گزارش‌ باغ وحش، ببر نر حصار محل نگهداری ببر ماده را شکست و سپس به ببر ماده حمله کرد. ببر ماده بر اثر جراحت‌های ناشی از درگیری مُرد. سازمان محیط زیست واقعه را بررسی می‌کند.

ببر ماده باغ وحش ارم بر اثر جراحت‌های ناشی از درگیری با ببر نر مُرد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران خواستار توجه بیشتر باغ‌وحش‌ها به شیوه نگهداری از حیوانات شد.

ببر سفید ماده ارم؛ اگر این ببر مرده باشد، نگهداری از آن در باغ‌وحش در بسیاری نقاط جهان ممنوع است ــ عکس: وب‌سایت بنیاد مستضعفان، مالک باغ‌وحش

به گزارش خبرگزاری «مهر»، فاطمه برنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران جمعه ۱۴ آذر اعلام کرد که «بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده ببر این باغ وحش صبح امروز جمعه ۱۴ آذرماه تلف شده است.»

به گفته برنا، « بنا بر گزارش اولیه ارسالی باغ وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسیده این ماده ببر به علت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی به دلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است.»

بنا به گزارش‌ باغ وحش، ببر نر یک‌شنبه ۹ آذر حصار محل نگهداری ببر ماده را شکست و سپس به ببر ماده حمله کرد. ببر ماده بر اثر جراحت‌های ناشی از درگیری مُرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران از بررسی مرگ ببر ماده توسط این اداره خبر داد و از مدیران باغ وحش‌ها خواست که «جدیدت بیشتری در خصوص محل‌های نگهداری حیواناتی که بایستی به طور کلی و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند داشته باشند.»

ببر ماده جان‌داده، اگر تصویرهای منتشرشده منتسب به او درست باشد، همان ببر ماده سفیدی است که بهمن ۱۳۹۳ خبر انتقال قریب الوقوع آن مخابره شد.

همان زمان خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی نوشت که ببر سفید، گربه‌سان دورگه‌ای است که تکثیر و نگهداری آن در باغ‌وحش‌های استاندارد جهان ممنوع است.

نگهداری و پرورش ببر سفید در باغ‌وحش‌های بسیاری نقاط جهان ممنوع است. در ۲۰۱۱، اتحادیه باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌های ایالات متحده نگهداری و تولید مثل این ببرها را ممنوع کرد.

این خبرگزاری سپس به «سرنوشت تلخ» دیگر ببرهای واردشده به باغ وحش ارم پرداخت:

« برای ببرهای وارد شده به این باغ وحش همواره سرنوشت تلخی رقم خورده است. مرگ ببر سیبری نر بر اثر ابتلا به مشمشه، بلاتکلیفی ببر ماده سیبری پس از تحمل ۴ سال قرنطینه، از بین بردن دردناک ۱۴ قلاده شیر به دلیل احتمال ابتلا به مشمشه، مرگ ببر بنگال در اثر خفگی در آب و بلاتکلیفی ببر بنگالی که پس از تحمل ۸ ماه قرنطینه در مجموعه ارم، سرانجام توسط حکم دادگاه از قرنطینه خارج و به باغی در حومه تهران منتقل شد.»

آخرین مورد انتقادها به محل نگهداری «باران» بچه شامپانزه‌ای بی‌سرپرست باز می‌گشت که در قفس‌های غیراستاندارد و کوچک در باغ‌وحش ارم نگهداری می‌شد.

بسیاری دیگر از باغ وحش‌های ایران پیش از این نیز به خاطر عدم توجه کافی به مراقبت از حیواناتش به نقد کشیده شده اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.