ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لغو مراسم دولتی روز دانشجو:روحانی وزارت علوم را بی‌جواب گذاشت

روحانی درخواست وزارت علوم برای شرکت در مراسم رسمی روز دانشجو را بی‌پاسخ گذاشت. دانشجویان مستقل در شبکه‌های اجتماعی به سرکوب دانشگاه اعتراض کردند.

حسن روحانی درخواست وزارت علوم برای شرکت در برنامه‌ای به مناسبت روز دانشجو را بی‌پاسخ گذاشته است. وزارت علوم اعلام کرده است امسال هیچ مراسم رسمی در ۱۶ آذر برگزار نمی‌شود.  شماری از دانشجویان اما در شبکه اجتماعی توییتر به تداوم سرکوب دانشجویان و صدور حکم قضایی برای فعالان دانشجویی اعتراض کردند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم یکشنبه ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو در ایران گفت که امسال هیچ برنامه رسمی به مناسبت این روز برگزار نمی‌شود.

به گفته او وزارت علوم برای برگزاری یک مراسم رسمی مجازی با رئیس‌جمهوری رایزنی کرده و از او خواسته است در برنامه‌ای به این منظور حضور داشته باشد اما رئیس دولت تا به حال به این درخواست «جوابی نداده است».

محمدهادی عسکری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم نیز بی‌پاسخ گذاشتن درخواست این وزارتخانه از رئیس دولت را تائید کرد و گفت:

«برنامه ای تنظیم شده بود که در آن رئیس جمهور روز دانشجو امسال به صورت مجازی در یکی از دانشگاه ها سخنرانی کند و قرار بود دفتر ریاست جمهوری برنامه رئیس جمهور در این زمینه را اعلام کنند که البته هنوز نتیجه‌ای در این زمینه اعلام نشده است.»

حسن روحانی سال گذشته دو روز پس از روز دانشجو به دانشگاه فرهنگیان رفت تا از مصوبه شورای هماهنگی سران قوا در رابطه با افزایش قیمت بنزین دفاع کند. حضور او در دانشگاه در سال قبل و سال‌های پیش از آن با اعتراض گروه‌های مختلف دانشجویی روبرو شد.

دانشجویان وابسته به جریان موسوم به اصول‌گرایان و بسیج دانشجویی رئیس دولت را بابت توافق هسته‌ای سرزنش کرده‌اند و دانشجویان مستقل که در شوراهای صنفی فعال هستند، سرکوب دانشجویان مستقل، سیاست‌های اقتصادی بازارمحور دولت و کالایی‌سازی آموزش را محور انتقادها از رئیس دولت قرار داده‌اند.

تشکل‌های دانشجویی همسو با اصلاح‌طلبان که در انتخابات ریاست‌جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده بودند نیز از او فاصله گرفته و به منتقد سیاست‌های دولت تبدیل شده‌اند.

براساس گزارش شورای صنفی دانشگاه‌ها تنها در ۹ ماه گذشته که دانشگاه‌ها به بهانه کرونا تعطیل شده‌اند، ۱۰ دانشجو بازداشت شده‌اند، حکم حبس سه دانشجو اجراء شده و هفت حکم قضایی علیه دانشجویان صادر شده است که از میان آنها پنج حکم حبس‌های پنج‌سال و بالاتر را در بر داشته است. علاوه براین، حکم حبس هفت دانشجو ابلاغ شده، دو پرونده قضایی علیه دانشجویان گشوده شده، یک دانشجو اعدام و منزل سه دانشجو تفتیش و وسایل آنها ضبط شده است.

فعالان دانشجویی مستقل شامگاه شنبه ۱۵ آذر در شبکه اجتماعی توییتر با هشتگ «ویروس سرکوب» به تعطیلی دانشگاه‌ها و تداوم سرکوب فعالان دانشجویی اعتراض کردند.

برخی از آنان تصاویری از خود که دست‌نوشته‌های همچون «دانشگاه خفه نخواهد شد»، «دانشگاه اشغالی، تعطیلی اجباری»، «سرکوب پایان راه نیست، مقاومت زندگی است» و همینطور عکس دانشجویان زندانی را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.