ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میانگین نرخ اجاره یک واحد ۵۰ متری در تهران: ۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان

میانگین نرخ اجاره مسکن در پایان تابستان در مقایسه با یک‌سال قبل ۴۷,۴ درصد و نسبت به بهار امسال ۱۵,۲ درصد گرانتر شد. نرخ اجاره یک واحد نُقلی۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان برآورد می‌شود؛ رقمی بزرگ‌تر از دستمزد مصوب شورای عالی کار.

متوسط اجاره‌بها یک واحد مسکونی ۵۰ متری در تهران سه میلیون و ۲۰۹ هزار تومان برآورد شد؛ رقمی بیشتر از حداقل دستمزد کارگران با مزایای جانبی آن.

زنان مجرد در مقایسه با مردان مجرد تحت ستم بیشتر و فشارهای گوناگونی هستند و ترجیح می‌دهند که با پرداخت اجاره بیشتر در خانه‌ای ساکن شوند که تا جای ممکن شرایط محلی و محیطی مناسب‌تری داشته باشد و مزاحمت‌های کمتری را تحمل کنند. همچنین مرسوم است که زنان مجردی که مستقل یا جمعی زندگی می‌کنند در صورتی که صاحبخانه‌ای بیابند که بتوانند به او اعتماد کنند و احساس نظارت و بدبینی از طرف او نداشته باشند حاضر به پرداخت رقم‌های بالاتری از نرخ مرسوم برای اجاره و تمدید قرارداد می‌شوند.
میانگین نرخ اجاره مسکن در مقایسه با یک‌سال قبل ۴۷,۴ درصد و نسبت به بهار امسال ۱۵,۲ درصد بیشتر شد.

خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی یکشنبه ۱۶ آذر متوسط اجاره یک مترمربع واحد آپارتمان مسکونی در تهران را براساس گزارش مرکز آمار ۶۴ هزار و ۱۹۱ تومان برآورد کرد که در مقایسه با فصل بهار ۱۵,۲ درصد، و در مقایسه با تابستان سال قبل ۴۷,۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براین اساس میانگین نرخ اجاره یک واحد مسکونی ۵۰ متری در تهران ۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان، ۶۰ متری، ۳ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان، ۷۰ متری، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و واحد ۷۵ متری در طرح جامع مسکن،۴ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان برآورد می‌شود که از حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران بدون فرزند بیشتر است.

شورای عالی کار در آغاز امسال حداقل دستمزد را یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین کرد که با مزایای جانبی چون حق اولاد، حق مسکن و بن کارگری تا سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

افزایش نرخ اجاره و ممانعت دولت از ترمیم حداقل دستمزد موجب خروج اجباری اقشار کم‌درآمد از مناطق برخوردار شهری به مناطق کم‌برخوردارتر و حاشیه‌نشین شده است.

دولت وعده کرده بود با ساخت مسکن ارزان‌قیمت و پرداخت وام به مستاجران کمک کند. برنامه‌های دولت اما تا به حال نتوانسته از رشد قیمت مسکن و نرخ اجاره جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.