ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه وارد تهران شد

رایزنی با تهران درباره قانون اساسی جدید سوریه در دستور کار قرار دارد. این نخستین سفر المقداد در مقام وزیر خارجه سوریه به ایران است.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه برای انجام یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه وارد تهران شد. رایزنی با تهران درباره قانون اساسی جدید سوریه در دستور کار قرار دارد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه وارد تهران شد

به گزارش خبرگزاری مهر یکشنبه ۱۷ آذر فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به دعوت محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود برای یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تدوین قانون اساسی سوریه در دستور کار قرار دارد.

مسئولان وزارت امور خارجه ایران و اعضای سفارت سوریه در تهران هنگام ورود المقداد به تهران به استقبال او رفتند.   

این نخستین سفر المقداد در مقام وزیر خارجه سوریه به تهران است.

بشار اسد رییس‌ جمهوری سوریه دوم آذر ماه پس از درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید این کشور در حکمی فیصل مقداد را به عنوان وزیر امور خارجه تعیین کرد.

فیصل مقداد در سال ۱۹۹۵ به هیات دائمی سوریه در سازمان ملل متحد رفت و در کمیته‌های مختلف این سازمان فعالیت کرد و در بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی به نمایندگی از سوریه حضور داشت. 

دور جدید مذاکرات به‌منظور یافتن راه حلی صلح‌آمیز برای جنگ سوریه  دوشنبه هفته گذشته (۳۰ نوامبر / ۱۰ آذر در ژنو) آغاز شد.

گیر پدرسن، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفته بود نمایندگان دولت سوریه از دمشق، مخالفان و نمایندگان جامعه مدنی سوریه در این مذاکرات شرکت دارند. پدرسن تأكید كرده بود که «ما می‌خواهیم شاهد پیشرفت در مذاکرات باشیم». قرار بود در این نشست چند روزه پیش‌نویس قانون اساسی سوریه تدوین شود. این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در برنامه صلح سازمان ملل برای سوریه در دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد. با این حال دور قبلی مذاکرات که در ماه اوت (شهریور) با همین ترکیب از شرکت‌کنندگان انجام شد به دلیل اختلافات موجود به شکست انجامید و سپس مذاکرات به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شد. این مذاکرات بخشی از برنامه صلح سازمان ملل است.

پس از تدوین قانون اساسی باید انتخابات جدید برگزار شود تا سرانجام جنگ در این کشور پایان گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.