ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تنها ۲۷ نماینده جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا پیروزی بایدن را به رسمیت می‌شناسند

واشنگتن‌پست سکوت نمایندگان جمهوری‌خواه را به ترس آن‌ها از دونالد ترامپ و نفوذ او در حزب تعبیر کرده است.

گروهی از روزنامه‌نگاران واشنگتن پست در تماس‌های تلفنی و از طریق ایمیل پرسشی را با نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا و کنگره آمریکا در میان گذاشتند: چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شد؟ ترامپ یا بایدن؟

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ـ عکس از Shutterstock

با وجود آنکه ۲۵ روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست در این نظرسنجی مشارکت فعال داشتند، از ۲۴۹ نماینده جمهوری‌خواه فقط ۲۹ نفر به این پرسش به ظاهر ساده پاسخ دادند. ۲۷ نماینده پیروزی بایدن و دو نماینده پیروزی ترامپ را به رسمیت شناختند. باقی نمایندگان ترجیج دادند سکوت کنند. واشنگتن پست درباره نتایج این نظرسنجی نوشت:

«۸۸ درصد جمهوری‌خواهان کنگره نمی‌گویند که برنده انتخابات چه کسی بوده است.»

واشنگتن‌پست یادآوری می‌کند که حتی بیانیه‌های عمومی نمایندگان جمهوری‌خواه درباره نتیجه انتخابات را نیز در این نظرسنجی لحاظ کرده است.

نمایندگان جمهوری‌خواه سایر پرسش های روزنامه‌نگاران واشنگتن‌پست را هم بی‌پاسخ گذاشته بودند. یکی دیگر از پرسش‌ها این بود که آیا نمایندگان از تلاش ترامپ برای مصادره نتیجه انتخابات به نفع خود حمایت می‌کنند؟ فقط ۱۷ نماینده به این پرسش پاسخ دادند. ۹ نماینده مخالف تشکیک در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند، ۸ نماینده هم به ترامپ حق دادند که در سلامت انتخابات تردید کند.

سومین و آخرین پرسش روزنامه‌نگاران واشنگتن‌پست از نمایندگان جمهوری‌خواه این بود که اگر کالج الکترال پیروزی بایدن را به رسمیت بشناسد، آیا آن‌ها او را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ایالات متحده به رسمیت می‌شناسند؟ ۳۲ نماینده اعلام کردند در این صورت بایدن را به رسمیت می‌شناسند و دو نماینده هم با شناسایی بایدن مخالفت کرده بودند.

واشنگتن‌پست سکوت نمایندگان جمهوری‌خواه را به ترس آن‌ها از دونالد ترامپ و نفوذ او در حزب تعبیر کرده است. ظاهراً کسانی که در این شرایط علناً مقابل ترامپ قرار گیرند، به زودی خشم او و طرافدارانش را حس می‌کنند. از طرف دیگر جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات سنا در ایالت جورجیا به حمایت ترامپ دل بسته‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا شنبه گذشته با انتشار پیامی در توییتر به نطرسنجی واشنگتن پست واکنش نشان داد:

«اووه! ۲۵ نفر. تعحب می‌کنم که تعدادشان اینقدر زیاد است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.