ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیوان صمیمی را برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل کردند

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال ملی - مذهبی ۷۲ ساله را در اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای اجرای حکم به زندان منتقل کردند.

کیوان صمیمی را در اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای اجرای حکم به زندان منتقل کردند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، دوشنبه ۱۷ آذر در توئیتر شخصی خود از بازداشت کیوان صمیمی خبر داد. کیوان صمیمی، ۷۲ ساله، نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی-‌مذهبی ایران در دادگاه تجدید نظر استان تهران به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

او ۳۱ مرداد سال جاری از سوی شعبه یک اجرای احکام کیفری «دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس» تهران، برای تحمل سه سال حبس به زندان احضار شده بود. کیوان صمیمی با انتشار تصویر احضاریه اجرای احکام در کانال تلگرامش نوشته بود:

«نیروهای امنیتی که می‌خواهند سکان پرونده‌ی قضایی‌ام کماکان در دست آن‌ها باشد، گمان می‌کنند با زندانی‌کردن یک ملی‌مذهبی قدیمی که به‌طور علنی از جنبش اجتماعی مطالبه‌محور دفاع می‌کند می‌توانند با ایجاد مثلاً رعب، ضربه‌ای به اعتراضات مسالمت‌آمیز تهی‌دستان وارد کنند.»

او در ادامه نوشته بود:

«تشکل‌های پیشتاز کارگری راه درست خود را پیدا کرده‌اند و به‌رغم پرداخت هزینه، جنبش خشونت‌پرهیز که تنها راه استیفای حقوق صنفی و اجتماعی‌ست را تقویت خواهند کرد. اینجانب نیز به‌عنوان یکی از پیروان جنبش اجتماعی، از درون حبس چه‌بسا بیش از اکنون خواهم‌ توانست در تقویت حق‌طلبی‌ کارگران و عدالت‌خواهی موثر باشم.»

کیوان صمیمی ۱۱ اردیبهشت‌ ۱۳۹۸، هم‌زمان با روز جهانی کارگر، به‌ دلیل شرکت در تجمعی که به همین مناسبت در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و حدود یک‌ ماه بعد در تاریخ ۲۷ خرداد همان سال با سپردن وثیقه به طور موقت آزاد شد.

دادگاه انقلاب تهران بدون حضور کیوان صمیمی و وکیل مدافع، او را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس و بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم درنهایت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، به سه سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

۲۲ اردیبهشت سال جاری نیروهای امنیتی به همراه کیوان صمیمی به محل نشریه ایران فردا رفته و ضمن تفتیش محل بسیاری از اسناد و مدارک موجود از جمله هاردهای کامپیوتر را با خود برده بودند. او ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

کیوان صمیمی فارغ التحصیل دانشگاه شریف است و در گروه‌هایی مثل کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورای ملی صلح حضور داشته است. این روزنامه‌نگار هم در دوران حکومت پهلوی و هم جمهوری اسلامی زندانی سیاسی بوده است. یکی از برادران او در دوره پهلوی و دیگری در دهه ۱۳۶۰ در جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

کیوان صمیمی در جریان جنبش سبز نیز زندانی شده بود. او سردبیر ماهنامه «ایران فردا» و مدیر مسئول نشریه توقیف شده «نامه» بود.

کیوان صمیمی را با توجه به سابقه مبارزات و سال‌هایی که در زندان به‌سر برده، با صفرخان قهرمانی، از جمله نمادهای مقاومت در زندان مقایسه کرده‌اند.

صفر قهرمانیان مشهور به صفرخان، قدیمی‌ترین زندانی سیاسی دوره پهلوی بود که ۳۰ سال از عمرش را در زندان‌های حکومت پهلوی گذراند. از او به عنوان فردی با خصلت‌های خوب انسانی و دارای مقاومت ستایش‌برانگیزش یاد می‌شود که مورد احترام زندانیان، از هر نوع گرایش سیاسی بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    اسلام و حکومت حیون الله برای بستن دهان این سیاستمدار پیرمرد وطن پرست و خواهان حق وحقوق مردم گذشت نکردند زیراکه درعوض باید سعید طوسی ها و قالیباف ها واحمدی نژادها و خامنه ای ها آزادی سهم شان باشد..بله این حکومت اسلامی درقرن بیست ویکم است و یک نمونه اش طالیبان و القاعده ...نمونه های دیگرش در نیجریه و سودان و موزامبک که اقشارشان برای کشتن و تصاحب مال مردم ازخواب بیدارمیشوند ...باید درقرون گذشته اسلام با حامیان حق وحقوق بشر و برعلیه برده کردن مردمان چه میکرده است؟ بله حضرت پیامبراسلام نمونه درعدالت و خیرخواهی برای مردم بودند با مردم و خواسته مردم چنین وچنان میکرد خوش رفتار بود و هرگز بفکر سربریدن فرد وافرادی نبودند ...به عبارتی خدای ساخته وپرداخته اسلام درفلان سوره دستورمیدهد که هرآن کس که برده اسلام نمیشود بکشید ..