ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه سوریه با روحانی دیدار کرد

فیصل المقداد اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه سال آینده برگزار می‌شود. المقداد خواهان تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از حکومت اسد شد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه سال آینده برگزار می‌شود. المقداد خواهان تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از حکومت اسد شد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی (عکس: تسنیم)

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه صبح سه‌شنبه ۱۸ آذر با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. بر اساس این گزارش المقداد گفت:

«سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم دوستان سوریه همچنان با قدرت در کنار ما باشند تا این صحنه را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.»

دور جدید مذاکرات به‌منظور یافتن راه حلی صلح‌آمیز برای جنگ سوریه ۳۰ نوامبر / ۱۰ آذر در ژنو آغاز شد. قرار بود در این نشست چند روزه پیش‌نویس قانون اساسی سوریه تدوین شود. این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در برنامه صلح سازمان ملل برای سوریه در دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد. روشن نیست که نشست ژنو تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده است.

وزیر امور خارجه سوریه یکشنبه ۱۷ آذر به دعوت محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود برای یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تدوین قانون اساسی سوریه در دستور کار قرار داشت.

بر اساس گزارش تسنیم، روحانی در جریان دیدار با وزیر خارجه سوریه از اقدام ایالات متحده آمریکا در شناسایی بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از خاک اسرائیل انتقاد کرد و المقداد هم خروج آمریکا از برجام و تحریم ایران را محکوم کرد. روحانی در بخشی از سخنانش گفت:

«کاملا شرایط مردم سوریه را در برابر تحریم‌ها درک می‌کنیم چرا که در سه سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تجربه کردیم.»

این نخستین سفر المقداد در مقام وزیر خارجه سوریه به تهران است.

بشار اسد رییس‌ جمهوری سوریه دوم آذر ماه پس از درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید این کشور در حکمی فیصل المقداد را به عنوان وزیر امور خارجه تعیین کرد.

حضور نظامی ایران در سوریه یکی از موضوعاتی است که قرار است در  مذاکرات احتمالی آینده در گفت‌وگو با قدرت‌های غربی در چارچوب مکمل‌هایی برای برجام مطرح شود. جمهوری اسلامی ایران می‌گوید به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور نظامی دارد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس‌ سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود که ایران تاکنون در سوریه  ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.