ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حقه تبلیغاتی: «تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا»

ابهام درباره دسترسی ایران به واکسن ضد کرونا زمینه‌ مناسبی را برای کلاهبرداری فراهم کرده است.

 همزمان با آغاز تزریق واکسن ضد کرونا در جهان، چند تور گردشگری در شبکه‌های اجتماعی شهروندان ایرانی را به سفر به ترکیه برای واکسیناسیون ترغیب می‌کنند. ابهام درباره دسترسی ایران به واکسن ضد کرونا زمینه‌ مناسبی برای کلاهبرداری فراهم کرده است.  

حقه تبلیغاتی: «تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا»: ابهام درباره دسترسی ایران به واکسن ضد کرونا زمینه‌ مناسبی را برای کلاهبرداری فراهم کرده است.

دولت ترکیه اعلام کرده است که در چهار ماه آینده ۵۰ میلیون دوز واکسن چینی ضد کرونا را خریده. واکسیناسیون حدود ۲۵ میلیون نفر از جمعیت ترکیه با واکسن چینی در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این ترکیه حدود یک میلیون دوز واکسن ضد کرونا هم از شرکت آمریکایی فایزر خریداری کرده است. این واکسن‌ها در اختیار شهروندان ترکیه‌ای قرار می‌گیرند. با این حال از هم‌اکنون سودجویانی دست به کار شده‌اند. جام جم در گزارشی درباره تورهای مسافرتی به ترکیه برای واکسیناسیون نوشت:

«این تورها که ویژه تزریق واکسن کرونا معرفی می‌شود برای اواخر دی ماه طراحی شده و قیمت آنها از ۱۲ میلیون تومان به بالاست. تماس با مدیران چند آژانس مسافرتی در تهران و شهرستان البته به نتیجه‌ای نرسید بلکه تنها هشدارهایی از آنها دریافت کرد که این تورها یا Fake و یا روشی برای کلاهبرداری هستند. مدیر یکی از این آژانس‌ها گفت درحالی که هیچ جای دنیا واکسن قطعی وجود ندارد، باور نکنید که واکسن در ترکیه پیدا می‌شود و مدیر دیگر نیز گفت از این قبیل آگهی‌ها فقط بوی سودجویی و خطر به مشام می‌رسد.»

 یکی از مدیران یک دفتر آژانس مسافرتی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت:

 «اگر واکسنی آمده باشد که در ایران نیست،‌ خب طبیعی ‌است که تور آن هم راه بیفتد!»

ابهام در زمینه دسترسی ایران به واکسن

برای توزیع عادلانه واکسن ضد کرونا در جهان ۱۵۰ کشور از جمله ایران توافق‌نامه‌ای با اتحادیه بین‌المللی واکسن موسوم به «کواکس» امضاء کرده‌اند. هدف از این توافق‌نامه این است که تا پایان سال آینده دو میلیارد دوز واکسن ضد کرونا به طور عادلانه در اختیار کشورهای عضو کواکس قرار گیرد. عبدالناصر همتی رئیس  کل بانک مرکزی ایران دوشنبه ۱۷ آذر گفته بود:

 «از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی از مسیر رسمی سازمان جهانی بهداشت انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.»

مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا چهارشنبه ۱۸ آذر در مصاحبه با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: سه واکسن ایرانی کرونای شرکت‌های دانش بنیان قرار است تا پایان دی ماه مجوز ورود به فاز انسانی تولید واکسن را دریافت کنند.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بیم آن می‌رود که در فصل زمستان چهارمین موج همه‌گیری ویروس کرونا از سمت استان‌های شمالی ایران را فرابگیرد و روز گذشته مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایران به یک میلیون و ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.