ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«یک سوم کوه بی‌بی شهربانو را به خاطر معادن دست‌کاری کرده‌اند»

در شمال و جنوب تهران برداشت و ساخت‌های انسانی کوه‌ها را تخریب کرده است. یک سوم کوه بی‌بی شهربانو به خاطر برداشت معادن دستکاری شده است.

آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت که یک سوم کوه بی‌بی شهربانو به خاطر برداشت معدن دستکاری شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گزارش خبرگزاری‌های ایران آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران یکشنبه ۲۳ آذر در جلسه علنی این شورا از تغییر کاربری زمین و برداشت معادن در مناطق کوهستانی شمال تهران انتقاد کرد و گفت:

«مسئله تخریب کوهستان‌های مجاور تهران که به شکل کوه‌خواری‌هایی به اسم گردشگری و توسعه اما به کام رانت‌خواران انجام شده، به گونه‌ای است که ما برای تأمین آب شرب شهروندان، حفظ میراث طبیعی، تاریخی و هویتی و همچنین صیانت و ماندگاری از فضاهای سبز شهری و تنوع زیستی چاره‌ای جز جراحی‌های بزرگ نداریم تا بتوانیم ضمن کنترل وضعیت، به تثبیت حداقل‌های موجود بپردازیم.»

به گفته او تنها طی ۵۰ سال گذشته بیش از ۱۲۶ هکتار از اراضی بالای ۱۸۰۰ متر در محدوده توچال به بافت شهری تغییر یافته‌اند.

حسینی میلانی همچنین گفت: «در کوه بی‌بی شهربانو تصاویر ماهواره‌ای حاکی از تخریب و دستکاری یک سوم کوهستان به خاطر برداشت معادن است و معلوم نیست تا افق ۳۰ سال آینده چه چیزی از این کوه ارزشمند باقی خواهد ماند.»

بی‌بی شهربانو در جنوب شرقی تهران واقع شده است. استقرار کارخانه سیمان تهران در مجاورت این کوه یکی از تهدیدهای این منبع طبیعی به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.