ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در واکنش به اعدام روح‌الله زم نشست روابط اقتصادی اروپا و ایران به تعویق افتاد

بیش از ۳۳۰۰ نفر از ۴۰ کشور برای شرکت در این فروم ثبت نام کرده‌ بودند. کمیته برگزاری بر ضرورت تقویت روابط سازنده تجاری ایران با اروپا تاکید کرده که این کنفرانس در «آینده نزدیک» برگزار خواهد شد.

اتحادیه اروپا و همچنین عفو بین‌‌الملل در بیانیه‌های جداگانه‌‌ای اعدام روح‌الله زم را محکوم کرده‌اند. اکنون در یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها به اعدام این روزنامه‌نگار در ایران برگزاری نشست روابط اقتصادی اروپا و ایران به تعویق افتاد.

در واکنش به اعدام روح‌الله زم نشست روابط اقتصادی اروپا و ایران به تعویق افتاد

شورای برگزاری نشست اقتصادی اروپا با ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این همایش سه روزه که قرار بود از دوشنبه ۱۴ دسامبر/ ۲۴ آذر شروع شود، به تعویق افتاده است.

کمیته برگزار کننده نشست اقتصادی اروپا-ایران درباره دلیل تعویق نشست سکوت کرده است. با این حال پاتریک وینتور دبیر سیاسی روزنامه گاردین که مجری این نشست بود با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که در واکنش به اعدام روح‌الله زم تصمیم گرفت از شرکت در این نشست انصراف دهد. وینتور در این پیام نوشت:

« «اطمینان دارم هیئت اعزامی (اتحادیه اروپا) درباره این‌که روابط تجاری چگونه باید مبتنی‌بر احترام به حقوق بشر باشد، بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.»

روح‌‌‌الله زم که مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» بود به اتهام‌های مختلف از جمله «تحریک به اعتراضات» و «جاسوسی برای فرانسه» به اعدام محکوم و حکم او روز ۲۲ آذر اجرا شد.

اتحادیه اروپا و همچنین عفو بین‌‌الملل در بیانیه‌های جداگانه‌‌ای اعدام روح‌الله زم را محکوم کرده‌اند.

بر اساس اعلام ‌ کمیته برگزار کننده نشست اقتصادی اروپا با ایران بیش از ۳۳۰۰ نفر از ۴۰ کشور برای شرکت در این فروم ثبت نام کرده‌ بودند. این کمیته با تاکید بر ضرورت تقویت روابط سازنده تجاری ایران با اروپا تاکید کرده که این کنفرانس در «آینده نزدیک» برگزار خواهد شد.

علاوه بر سفیران آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتریش، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، پاملا کاک همیلتون مدیر مرکز تجارت بین‌الملل و مایکل باک رئیس اینستکس از سخنرانان این همایش بودند.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرده است که کشورش قصد دارد به برجام بازگردد. سه قدرت اروپایی از ایران خواسته‌اند به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.