ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فریدون عباسی‌دوانی خواستار اختصاص اعتباراتی مربوط به حفاظت از دانشمندان هسته‌ای در بودجه ۱۴۰۰ شد

در پی ترور محسن فخری‌زاده، از چهره‌های کلیدی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اختصاص اعتباراتی مربوط به حفاظت از دانشمندان هسته‌ای در بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرده است.

در پی ترور محسن فخری‌زاده، از چهره‌های کلیدی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اختصاص اعتباراتی مربوط به حفاظت از دانشمندان هسته‌ای در بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرده است.

فریدون عباسی دوانی

فریدون عباسی دوانی، نماینده کازرون و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دوشنبه ۲۴ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس (خانه ملت) در مورد ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای حوزه انرژی هسته‌ای جهت پاسخ به ترور‌های هسته‌ای و حفاظت از دانشمندان هسته‌ای گفت:

«محافظت از نخبگان به ویژه دانشمندان هسته‌ای و حفاظت از شخصیت‌های علمی در رشته‌های مختلف از ۱۰ سال پیش بعد از شهادت دکتر علی‌محمدی در کشور مطرح  شد اما بعد از ترور و شهادت دکتر شهریاری به صورت جدی‌تر، افراد تحت پوشش قرار گرفتند. پس از ترور و شهادت دکتر شهریاری قرار شد بودجه‌هایی به این حوزه اختصاص داده شود و مسئولان ذی‌ربط مسئولانه‌تر عمل کنند ولی این کافی نیست زیرا کسری‌های بودجه را به این قسمت هم تعمیم می‌دهند در صورتی که در این حوزه بدون بودجه لازم، نمی‌توان اقدامات لازم را انجام داد.»

رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین اعلام کرد که در راستای حافظت از دانشندان و نخبگان پیشنهاد اختصاص بودجه مکفی در بودجه سال ۱۴۰۰ را ارائه کرده‌اند تا نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه موضوع اختصاص بودجه برای بخش نخبگان و حفاظت از نخبگان که شامل حفاظت فیزیکی و بازدارندگی است را پیگیری کنند.

عباسی دوانی همچنین تاکید کرد علاوه بر اختصاص اعتبارات لازم برای دانمشندان هسته‌ای، بازدارندگی نیز لازم است:

«این بازدارندگی بیرون از مرزها باید اتفاق بیفتد. نیروهای امنیتی ما در خارج از کشور و داخل باید تقویت شوند تا اقدامات اذیت‌کننده دشمن را در داخل خنثی کنند البته بُعد بیرونی آن قوی‌تر است و این موضوع دو وجه دارد؛ نخست سازماندهی  مناسب می‌خواهد و دوم به ترکیبی از اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و اقتصادی نیاز دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.»

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر جمعه ششم آذر در آبسرد دماوند هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. او پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. چند نفر دیگر در جریان این حمله کشته شدند. خبرگزاری امنیتی تسنیم ساعاتی بعد از انجام این ترور نوشت ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو فخری‌زاده خود را منفجر کرده و سپس عامل بعدی اقدام به تیراندازی رگباری کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • متحیر

    ما که سهل است حتی خودشان هم هنوز نمی دانند از کجا خورده اند . انفجار انتحاری و به رگبار بستن از چند طرف و نیسان الوار و تیربار و سامانه هوشمند و هدایت ماهواره ای و ..... ده روایت دیگر . انفجار سوله نطنز را هم هنوز نتوانسته اند تحلیل و ردیابی کنند .... بعد از چندماه چند کولبر بیگناه را در مرز می کشند و بعد اعلام می کنند که تمامی عوامل و شبکه را نابود کردیم !! این بودجه خواهی هم فقط برای بخور بخور است وگرنه با همین بودجه هم می شود کارها را سر و سامان داد ، اگر غارت و چپاول نباشد . ............. راستی این عمق استراتژیک به نطنز و آبسرد نمیرسد ، نه ؟